Miért és hogyan lehetséges a motorok teljesítménynövelése? Miért vannak tartalékok az utcai autók motorjában? Tönkremegy az autóm, ha tuningoljuk a motorját?
A legelső tuning tanács, hogy olyan autóból induljunk ki, ami már "alapból" megfelelő teljesítményű. Ha ez nem lehetséges, akkor kezdjük a lökettérfogat növelésével!
A hengerfejben lévő csatornák és az égéstér átalakításával, a szelepek átalakításával (esetleg nagyobbra cserélésével) jó eredményt érhetünk el. Ha a vezérműtengelyt is cseréljük, a hengerfej kialakítását ehhez kell igazítani.
További fotók a hengerfej-átalakításainkról. A végleges kialakítás előtt számítógépre kapcsolt áramlásmérő géppel modellezzük az optimális áramlási keresztmetszeteket.
A vezérműtengely a motor mechanikai értelemben vett vezérlőegysége... sportosabb működéshez a vezérműtengelyt is cseréljük, ez pedig igényli a sűrítési viszony megváltoztatását és sokminden egyebet.
Miért és milyen mértékben szükséges a főtengelyt azaz a forgattyús tengelyt kikönnyíteni? Miért polírozzuk? Miért centírozzuk?
A motor komolyabb átalakítása során új hajtókarokra lehet szükség. Mi alapján választjuk és hogyan szerezzük be (rendelés, egyedi készíttetés, stb)?
Szívómotor turbósítása, turbós motor tuningja, intercooler beszerelése vagy nagyobbra cserélése. A megfelelő vezérlés felprogramozása, azaz chiptuning.