ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon

Motortuning

Ha a chiptuning nem elég: lökettérfogat növelése, turbósítás, hengerfejtuning, vezérműtengelyek...

Miért és hogyan lehetséges a motorok teljesítménynövelése? Miért vannak tartalékok az utcai autók motorjában? Tönkremegy az autóm, ha tuningoljuk a motorját?

A legelső tuning tanács, hogy olyan autóból induljunk ki, ami már "alapból" megfelelő teljesítményű. Ha ez nem lehetséges, akkor kezdjük a lökettérfogat növelésével!

A hengerfejben lévő csatornák és az égéstér átalakításával, a szelepek átalakításával (esetleg nagyobbra cserélésével) jó eredményt érhetünk el. Ha a vezérműtengelyt is cseréljük, a hengerfej kialakítását ehhez kell igazítani.

További fotók a hengerfej-átalakításainkról. A végleges kialakítás előtt számítógépre kapcsolt áramlásmérő géppel modellezzük az optimális áramlási keresztmetszeteket.

A vezérműtengely a motor mechanikai értelemben vett vezérlőegysége... sportosabb működéshez a vezérműtengelyt is cseréljük, ez pedig igényli a sűrítési viszony megváltoztatását és sokminden egyebet.

Miért és milyen mértékben szükséges a főtengelyt azaz a forgattyús tengelyt kikönnyíteni? Miért polírozzuk? Miért centírozzuk?

A motor komolyabb átalakítása során új hajtókarokra lehet szükség. Mi alapján választjuk és hogyan szerezzük be (rendelés, egyedi készíttetés, stb)?

Szívómotor turbósítása, turbós motor tuningja, intercooler beszerelése vagy nagyobbra cserélése. A megfelelő vezérlés felprogramozása, azaz chiptuning.


Daewoo FSO 1.9 TD


Ford Escort RS2000 turbósítása


A motortuningról általában


Lökettérfogat növelése


Hengerfejtuning I. (alapok, leírás)


Hengerfejtuning II. (fotókkal)


Vezérműtengelyek


Főtengelykönnyítés


Hajtókargyártás


Turbó tuning - új képekkel!