Ford Focus 1.8 i bifuel...
Felhívtak, hogy kellene egy chiptuning az autóra, de van egy kis gond amit először orvosolni kellene... az autó teljes motorgenerálon esett át, de azóta nem jól megy, vagyis megy, de közép tartományban elfogy és biztosan szoftveres a gond, mert már mindenki végignézte (több márkaszerviz, specialista, guru és talán még maga a motor tervezője is) de semmi... mindenki azt mondta ezek a motorok ilyenek... Az ügyfél, meg mondta, hogy generál előtt nem ilyen volt... Hogy őszinte legyek nem lelkesedem az ilyen munkákért, de végül is ez is egy feladat, így elvállaltam... Megjött, bár rosszul kezdődött a dolog... szinte üres volt a tank 3-5 liter ... Mondtam is magamban remek.. szóval elküldtem tankolni. Megjött, felálltam a padra, megmértem... tényleg szar... középen elfogy, de az alja és teteje jó a nyomatékgörbének... diagnosztika, minden jó, kompresszió jó, keverék jó... mi történhet közép tartományban a dráma?
Elkezdtem telefonálni, email, füstjel ilyenek... egyik barátom kapásból rávágta, fel van cserélve a szívócső hossz és csatorna elzáró szelepe... megnéztem, minden jól volt összedugva és a kábelköteg nem is adta magát, se a gumicső hossza, hogy rosszul össze lehessen rakni, de egy próbát megér, így letekertem pár kör bandázst a kábelkötegről és máris fel tudtam cserélni a két egymás mellett elhelyezkedő vákuumszelep csatlakozóját... aztán mérés :-)
Széles mosoly... egy 8-9 hónapos küzdelem ért véget egy délelőtt alatt :-)
Magam sem gondoltam volna, hogy fel lehet cserélni, de sikerült mégis más nyomvonalon visszafűzni a kábelköteget és így csak fordítva adta magát a csatlakozó...
Nem az én érdemem volt, hogy ilyen gyorsan megoldódott a probléma, de hogy jó kapcsolatokkal rendelkezem az igen