Audi A4 18 20v turbó motortuning
Adott a leggyengébb 150 le-s 1.8 motorunk, mit lehet ebből kihozni???
Vettünk egy 2100 köbcentis stroker kittet... vagyis kovácsolt főtengely 100mm-es lökettel, kovácsolt dugattyú, kovácsolt hajtókar és máris kezdődött a gond...
A blokkban nem tudott körbefordulni a főtengely, elakadt a blokk testben és az olajpumpa meghajtó fogaskerékben...
Ezért kimartuk és módosítottuk a fogaskerék átmérőjét... hozzá fúrtuk a meghajtó fogaskerék házát is, majd a kilyukadt öntvény hegesztés maradt soron.
Ehhez képest gyerekjáték volt a hengerfej tuning és a hibrid turbó kivitelezése.
Chiptuning után 270-280le és 440-460Nm nyomaték volt mérhető a fékpadon 1,2 baros turbónyomásnál...
A teljesítményt nagy mértékben befolyásolta, hogy gyári kipufogó leömlő és KKK03-as kipufogó turbinaházba lett belemunkálva a 225 lóerős KKK04-es (Audi TT)
turbója. Ez ettől hibrid és ezért lett borzasztóan nyomatékos, szinte dízeles a motor karakterisztikája.