Rengeteg okostojás oktatott már ki, hogy ez a motor nem olyan mint a 163 lóerős nagytestvére... Pedig kedves szakértők ez a motor mechanikailag dugattyú turbó, kipufogócsonk, szívócső intercooler... ez mind megegyezik, de az injektorban van eltérés az 118d 6 lyukon porlaszt be, a 120d pedig 7 lyukon és ebből kifolyólag ezek a befecskendező szelepek egységnyi idő alatt többet tudnak belepumpálni, mint a kevesebb lyukú (118d, 318d) verziók.
Mivel ez a saját autóm, hidd el tudom mit írok. Ráadásul kb 15 verziót próbáltam ki, érzésre és fogyasztásra ez volt az optimális beállítás. A chiptuning számomra az élmény és a gazdaságosság egyformán fontos. Ezt a beállítást a legnehezebb megtalálni.
A gyári teljesítmény és nyomaték elég lelombozó volt... de azt hiszem egy 50%-50% súlyelosztású hátsókerék meghajtású 1350 kg-os autó 410Nm és 170 lóerővel azért elég jó élmény... 5-5.5 literes átlagfogyasztás mellett...
Persze lehetne erősebb is, de ez így nem füstöl és a gyári 6 lyukas befecskendezőkkel nem is nagyon illik tovább húzni.