ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.
 
Vissza: Nyitólap

Eszközeink

Szerszámgépek

  • Síkköszörü Tos 300x1000mm 
  • Egyetemes marógép Tos FAU4
  • Szerszám marógép Tos FN25
  • Esztergapad E400x1500
  • Darabolás-Fűrészelés 150x200, fúrás

Hegesztőgépek: alumínium, rozsdamentes és vasöntvény hegesztés (AVI, autogén, CO2) 

Chiptuninghoz: különböző szoftverek, legálisan megvásárolt típusspecifikus interface-ek.  Chiptuning szoftverek. Eeprom írók, Pic programozók, Eeprom és flash emulátor (OLS300) mellyel lehetőségünk van egyes vezérlőegységek (nagyjából 2008-ig) valós idejű módosítására fékpadi mérés közben így keresve meg az optimális beállítást. Ezek zömmel benzines motorok (más injektor, módosított tengely,hengerfej, sűrítési viszony) optimalizálására és korrekt beállítására való. Rengeteg extrém tuningos van, aki nem csak kipufogó dobot és légszűrőt cserél az autóján. Az OLS300-at kimondottan az igényes és "precíz" ügyfelek kielégítésére vettük. Mi ott is megoldás nyújtunk, ahol mások elvéreznek...

Mondok egy példát... Csinál valaki egy brutál tdi-t, más adagoló elem, más előtöltés szabályzó, más hullámos tárcsa, más porlasztó csúcsok, más turbó...

Hiába tudja írni és olvasni a vezérlőt, nem fogja tudni beállítani a pontos előtöltés táblát vagy a turbó geometria szabályzását, mert nincs lehetősége valós időben állítgatni (csökkenteni-nővelni) a geometria pozícióját, előtőltés értékét... És még sorolhatnám... Az OLS300 használata felgyorsítja a hangolást-optimalizálást. Gondold el, ha 1 perc beírni egy flash tartalmat (új chiptuning programot) obd csatlakozón és 1 perc alatt elvégzi a tuner a módosítást és tételezzük fel, hogy 1 perc megmérni az autót... Szóval 3 percenként van eredmény, hogy jó vagy rossz irányban módosítottunk...

Ezzel szemben eeprom flash emulátorral (OLS 300) csupán annyi a dolgom, hogy adott üzemállapot mellett (részterhelés, padlógáz..) nézem a mért nyomatékot és figyelem, hogy az adott pont módosítására csökken vagy növekszik a teljesítmény (forgatónyomaték). Minden módosítás azonnal látszik a motor nyomatékán.

Áramlásmérő gép: saját fejlesztésű gép, mellyel a hengerfejek, égésterek, kipufogó- és szívócsatornák, szívórendszerek, intercoolerek áramlása mérhető és optimalizálható. Az egyes áramlási idomok alakját akár gyurmával is próbálgathatjuk - másodpercek alatt változtatva az egyes verziókat -, ami költséget és időt takarít meg a fejlesztés során. Lehetőség nyílik különféle légtorkok, venturi csövek  és szelep profilok optimalizálására.

Motor teljesítménymérő fékpad: Főtengelyen tudunk mérni 800 lóerő teljesítményt és 1250 Nm nyomatékot 12000 maximális fordulatszámig használható a pad. 56 csatornát rögzít 1000x másodpercenként, szóval elég pontos. Működéséről a facebook-os oldalunkon és itt találsz videót:

Görgős (egy tengelyes) teljesítménymérő próbapad: mely lehetőséget nyújt fix fordulatú illetve felpörgetéses mérésekre... A fix fordulatú mérés ott válik igazán hasznossá, ha fogyasztást illetve hatásfokot akarunk mérni illetve motorvezérlő adott munkapontjait akarjuk optimálisra beállítani, ilyenkor nincs más dolgunk, mint beállítani a kívánt fordulatszámot, melyet a pad megtart, majd a leolvasott nyomatékot figyelve állítjuk az előgyűjtás-előtöltés, üzemanyag, töltőnyomás, stb és megnézzük milyen beállításnál értük el a motor által leadott maximális nyomatékot...  

 
Eszközeink, 1. kép - OLS300 Emulátor
OLS300 Emulátor
 
Eszközeink, 2. kép - OLS 300 emulátor használata chiptuning és motor optimalizáláshoz
OLS 300 emulátor használata chiptuning és motor optimalizáláshoz
 
Eszközeink, 3. kép - OLS 300 emulátor, chiptuning, fékpadi hangolás, optimalizálás
OLS 300 emulátor, chiptuning, fékpadi hangolás, optimalizálás
 
Eszközeink, 4. kép - Motor teljesítmény mérés, járatás, hangolás, optimalizálás
Motor teljesítmény mérés, járatás, hangolás, optimalizálás
 
Vissza: Nyitólap