ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.
 
Vissza a kérdésekhez

Opel Astra 1.9 cdti dpf problémák chiptuning

(2015. Április 12.)

Kérdés:

Kedves Péter!
Kérdésem a következő lenne van egy Opel Astra 1,9 cdti-m (150LE) Csökkent a teljesítménye majd hibakód lefulladt. hibakód beszívott levegő tömítetlenséget jelzett. Szerviz azt mondta hogy részecskeszűrő csere kell de először megpróbálják kitisztítani hátha bejön. Megcsinálták pár km után újra hibakód teljesítménycsökkenés stb. Csere szükséges mondták jó cseréljük. Ki lett cserélve eddig 200e ft ba volt. Juhé megy, alig 20 km után megint el kezdett füstölni és pár km után jelezte a műszerfal hogy a dpf regenerll. Hívtam a szerelőt aki csinálta jelezve neki aggodalmam hogy ez nem biztos hogy normális egy új részecskeszűrőnél, mert az előző tízezer km alatt egyszer sem csinálta nálam a régivel. Válasz az volt hogy járjak vele nyugodtan majd elmúlik. Hát már rájöttem hogy ez volt a lehető legrosszabb mentem vele kb. 250 km nem múlt el de az olajszintem megemelkedett 2l-el telement gázolajjal. Ezt már az Opel szervizbe mondták mert hova vihetném jobb helyre az előző szerviz után. Állítólag eltört egy cső ami a részecskeszűrőből megy a nyomáskülönmbség érzékelő szelepbe és ezért akar állandóan regenerálni. A szerviz és a csőcsere ujabb 100eft. Elhoztam 20 km újabb hibakód és vészüzem, kiment a 4 ből 3 izzitógyertya és ezért áll át vészüzembe, még ez sem volt elég ezután a egr szelepet jelezte, szintén csere. Kompletten 470e Ft nál tartok.Tehát ez már egy kicsit kiborító, nem hiszem el hogy mindent cserélni kell és még mindig nem jó. Ezek után újabb 15 km és megint regenerál a dpf. Ezután azt mondták az opel nél hogy a kocsi nem fogadta el az új részecskeszűrőt mert az utángyártott. Kérdem egy 170e Ft-os alkatrész ami még ha után gyártott is, ehhez gyártották az nem jó? Na mindegy most arra gondoltam és erről kérném a véleményét visszaraknám a régi egr.t és régi részecskeszűrőt és ezt mindet kiiktatnám az újakat pedig eladnám hogy valami visszajöjjön belőle. Nem tudom, ön mit tud javasolni? Illetve ha úgy döntök akkor menyi lenne a dpf mechanikai és szoftveres eltávolítása illetve az egr kikapcsolása ( ez egészséges -e). Illetve ha már hozzá van nyúlva esetleg egy chiptuning pluszba mennyi Lenne? Köszönettel: Róbert egy már lassan kétségbeesett opel tulajdonos.

Válasz:

Üdv Róbert

Sokszor hallottam már ilyen és ehhez hasonló történeteket. Akkor is azt javasoltam, hogy a szerviznek kell felelősséget vállalnia az alkatrészek meg illetve visszavásárlásában. Egy volvo-s ügyfelem 700eft-ért vett új gyári részecskeszűrőt ami hasonlóan pár száz kilométer után pont olyan volt, mint az előtte lévő használt állítólag rossznak mondott szűrő. Egy független szakértő megállapította, hogy a probléma forrása a 2 és 3 henger injektora volt. Ezt követően a márkaszerviz visszavette teljes áron a részecskeszűrőt, de mivel az eredeti használtat valaki "eljátszotta" így venniük kellett egy hasonló paraméterekkel rendelkező szűrőt... Na itt volt azért elég sok küzdelem...
De visszakapta a pénzét...

A koromszűrő mechanikai eltávolítása 15eft, a szoftveres kikapcsolás 60eft a chiptuning ill optimalizálás 25eft egyidejű munkavégzés esetén.

Általában 3-4 óra alatt elkészül.

Üdv Péter

Vissza a kérdésekhez