ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.
 
Vissza a kérdésekhez

Ford C-Max chiptuning

(2015. Március 23.)

Kérdés:

Kedves Péter,

Kérdésem a következő: van egy 2008-as C-Max-om 1,6tdci 109 LE. ebbe szeretnék egy kis plusz lóerőt (+20-30LE), de fontosabb a több nyomaték 300-330nm) mert sokat járok vidékre és az előzéseknél jól jönne a plusz nyomaték. 140000 km van benne most cserélték a részecskeszűrőt, az erősített motor mennyivel több kormot termel?
Másik kérdés mennyi időt és pénzt kell ehhez a beavatkozáshoz készítenem?
Üdvötlettel:
Rajnoha Gábor

Válasz:

Üdv Gábor

Ez egy jó kérdés :-)
Nos csak a tapasztalatokról tudok beszélni... Én elég sok időt töltök fékpadon történő optimalizálással és a zöme össze van kötve koromszűrő eltávolítással. Gyakorlatilag 130-135 lóerőt és 320Nm könnyen meg lehet ezekből valósítani úgy, hogy az autó kipufogóján egyáltalán nem látszik a felhúzás eredménye illetve füstje...

Szóval pontos számot nem tudok mondani, de vannak olyan autók (Alfa 1.9, 2.4 mjet) melyekkel szintén sokat "játszottunk" már el optimalizálással. Ezekben van olyan bosch által támogatott funkció mely lehetőséget ad a részecskeszűrő regenerációira vonatkozó paraméterek kielemzésére... vagyis kiolvasható, hogy milyen hosszú útszakaszt tesz meg a regenerációk között illetve mennyi ideig tart egy-egy regeneráció...

Gyakorlatilag 300-400 km és 350-400s gyári adatokat egy jól hangolt programmal 800-1000 km és 230-280s-os regenerációra vissza lehet fogni, ami azért jelentős különbség.

:-) A pontos árajánlathoz szükségem lenne a forgalmid másolatára, mert 3 féle motorvezérlővel is szerelték ekkoriban a Ford autóit...

Üdv Péter

Vissza a kérdésekhez