ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.
 
Vissza a kérdésekhez

Chiptuning

(2013. Május 26.)

Kérdés:

Az lenne a kérdésem, hogy az eco tuning és a teljsítménytuning az üti egymást? (Csak az elektronikáról van szó). Az nem megoldható, hogy részterhelésen, "ésszel" használva a fogyasztás meg minden ugyanaz maradjon, mint előtte, vagy még kedvezőbb is legyen, és padlógáznál viszont ész nélkül tolja fel a turbónyomást és az üzemanyagmennyiséget? Olyankor nem számít a fogyasztás, nyilván...
Köszönöm
Sanyi.

Válasz:

Szia Sanyi

Jó a kérdés. Természetesen megoldható ez is, csak mi azért választjuk szét az eco optimum és maxpower chiptuningot, mert ezzel sok félreértés elkerülhető.

Egyszerűbb a helyzet: kérsz egy eco tuningot és szeretnéd, hogy kevesebbet fogyasszon az autód... megcsináljuk és mérhető a különbség...
De az ilyen hibrid megoldás nehezebben kontrollálható. Mi van ha folyton nagy gázzal mész? Akkor többet fog fogyasztani és elégedetlen leszel a tuning eco részével.

A chiptuning szempontjából teljesen mindegy melyik verziót választod vagy a motor működésének megfelelően mely tartományokat módosítjuk. Hiszen itt lehetőség van a gázpedál függvényében beállítani a kívánt teljesítmény vagy az üzemanyag mennyiségét.
A tuningboxokat mi ezért nem támogatjuk és nem szereljük be, mert nagyon kevés az olyan box aminek legalább 4 külön módosítható paraméterrel rendelkezne. Ezzel szemben a chiptuningnál minden egyes map (táblázat) külön-külön módosítható, egyes vezérlőknél külön-külön meg van adva a nyomatékigény minden egyes sebességi fokozatban. És van olyan vezérlő ahogy 140 tábla figyelembevételével dönti el a motorvezérlő, hogy mennyi üzemanyagot , mekkora turbónyomást, mikor kezdődjön az elő és fő befecskendezés...

Szóval sokkal bonyolultabb, mint eltolni a légtömegmérő jelét vagy a rail nyomás mérétkét...

Remélem kielégítő választ adtam.

Üdv Péter
Protechnic

Vissza a kérdésekhez