ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning. Fékpadi mérések. Egyedi autók építése.
 
Vissza a kérdésekhez

BMW F chiptuning

(2015. Szeptember 01.)

Kérdés:

Szia

Olvasom a BMW F sorozat chiptuning és tuningboxról írt válaszod és az a benyomásom, hogy eléggé értesz hozzá és ráadásul elég egyenesen fogalmazol ami számomra külön jó pontot jelent!

Szóval hasonlóan én a is a lényegre török: Egyik konkurenciádnál megcsináltattam az autóm F31 320d 163 HP... Az igéretek szerint 190 lóerős lett és 450Nm amit megmutattak a német partnercégük web oldalán, de semmi extrát nem érzek, kivéve, hogy érzékenyebb lett a gázpedál és a fogyasztásmérőm most már 7 decivel kevesebbet mutat. Itt jegyezném meg, hogy a benzinkúton teletanktól teletankig visszatankolva ugyan azt a távot teszi meg az autó. Szóval elvinném hozzátok is, hátha találsz benne még 1-2 érezhető lóerőt vagy inkább nyomatékot :-)

Vállalsz-e így is munkát, vagy vigyem vissza és verjem ott a palánkot. Illetve meg tudjátok-e mérni a mostani állapotot??

Bocs a tegeződésért és a hosszú levélért, de úgy néztem a facebook-on nagyjából egy korosztály vagyunk.

Válaszod várom.

Üdv K. István

Válasz:

Üdv István

Nem probléma a tegeződés és jók a kérdések!

Szóval én azt tenném, hogy első lépésben megméretném az autót, így van mit megmutatni és van mi alapján kérdőre vonni a beavatkozás sikerét, mértékét...

Az ott tapasztalt hozzáállás alapján döntenék.

Én úgy gondolkozom, hogy szolgáltatás nyújtok és ezt akkor tudom jól végezni, ha az ügyfél is elégedett. Nekem is van, hogy valaki felhív 1 hónap múlva, hogy nézzünk már rá, mert úgy érzi, hogy elgyengült, vagy jobban füstöl, vagy remeg valami, vagy megcsúszik a kuplung, vagy csak egyszerűen túl erősnek érzi és félti a váltóját féltengelyét... Általában ilyenkor díjtalanul szoktam 2-3 esetleg 4 módosítást csinálni. Tesztelje, méregesse a fogyasztását... stb stb... ami nekem mind úgyszintén tapasztalat!

Ami a következő ügyfélnél a hasznomra lesz :-)

Visszatérve az F-es BMW chiptuning eredményességére... Tény, hogy nem egyszerű...

Elég sok nyomaték limiter, üzemanyag limiter és olyan nehezen megtalálható 1x1-es határolók vannak benne, amik megfogják a motor teljesítményét és maximális nyomatékát. A chiptuning ezeknél az F-es BMW-nél nem a rutinon vagy a 15 éves tapasztalaton múlik, hanem azon hogy van-e A2L vagy damos file-od az adott vezérlőhöz. Az A2L file az egy keretszoftver ami a fejlesztő számára felvilágosítást ad arról, hogy adott memória címen mi található. Töltőnyomás, turbó maximális fordulatszám és egyéb nyalánkságok... Nagyjából úgy tudnám arányaiban szemléltetni, hogy egy 420 méter hosszú úton 10cm-enként van egy kő amire 0 és 65536 közti érték van írva... Szóval ez elég sok lehetőséget foglal magában.

A tapasztalat a következő... Általában a nyomaték limiter görbét mindenki megtalálja és az injectrok nyitási idejét és talán még a turbó töltőnyomás tábláját... Ez kb 2003-ig elég is volt :-)

Ezeknél ez pont semmire nem elég... Ezért van annyi sikertelen próbálkozás a chiptuning terén 2009-10 után :-)

Kicsit elkanyarodtam.. Szóval ez egy bizalmi kérdés.. Én olyat engedek be a lakásomba vagy olyat engednék az autóm motorvezérlőjébe akiben teljes mértékig megbízom... Ha a bizalom nincs meg, akkor nincs miről beszélni...

Természetesen meg tudjuk csinálni, de a legjobb lenne megszerezni a gyári programját is az autónak, így könnyebb szemléltetnem mi jó illetve mi nem jó a módosításon.

Üdv Péter


Vissza a kérdésekhez