GMC Savana 5.3 L V8 felújítással egybekötött optimalizálás motortuning és chiptuning.
A legnagyobb feladat szinte a motorhoz való eljutás volt. Az igencsak termetes motor gyakorlatilag a padlólemez alá van beépítve, ráadásul az állandó 4 kerék hajtásnak köszönhetően az első difi is útban van...
De nem is ez a lényeg, sokkal inkább, hogy 200ekm után a motorblokk hengerének hibája ( kúpossága, hordóssága ) 0,005mm-en belül volt, ami igencsak meglepett.
Manapság egy 20ekm-ert futott gyári motor rosszabb állapotnak örvend.
A hiba amiért ki kellett venni a motort az csupán annyi volt, hogy indokolatlanul megnőtt a fogyasztása... 14-15 liter közt mozgott ami annyira nem sok egy 3,5t 300 lóerős állandó 4 kerék hajtású 5300ccm automata váltós 7 személyes busztól...
De ez elmúlt és jött a 19-21 liter / 100km és a büdös benzinszag és kissé egyenletlen motorjárás... Mindent leteszteltünk és szívás lengés egyenletlenség volt kimérhető, így arra gondoltunk valamelyik szívószelep vagy vezérműtengely bütyök kopása lehet a felelős a dolgokért..
A megbontás nem ezt igazolta.
A kipufogó szelepek záró felületei mentek tönkre égtek be, így csökkentve a robbanás okozta teljesítményt.
Ha már ennyire szétszedtük kapott 4mm-el nagyobb szívószelepeket a 6800 ccm-es nagy testvérétől, az illesztett szelepek után jött egy kis hengerfej portolás, csatorna bővítés, hengerfejtuning és a végén síkba köszörültük a hengerfejet.
Mivel a nagyobb szelepeken keresztül tőbb levegő jut az égéstérbe, így chiptuning fog segíteni, hogy az ideális keveréket újra elérhessük.
Az autó összeállt és az első tesztek is jól fejeződtek be.
Itt van néhány kép a motorról.
Motortuning: nagy szelep (tuning) mellette gyári (széria)