Citroen C4 Picasso 2.0Hdi chiptuning
Ez a feladat koránt sem volt annyira egyszerű, mert fél automata váltóval van szerelve, ezért sokkal kevesebb nyomatékot enged a váltó vezérlő elektronikája...
Gyárilag 130 lóerő és 280 Nm forgatónyomatékot tud, az előttünk próbálkozók 145 lóerőt és 310 Nm nyomatékot tudtak elérni.
Nekünk sikerült 6 fékpadi mérés után megtalálni az ideális állapotot optimalizálni, melynél 162 lóerő és 333 Nm forgatónyomatékot tud az autó a lehető legkevesebb füsttel illetve üzemanyag felhasználással. Így fogyasztáscsökkentés is járt a chiptuninggal.
A másik feladat a rugalmasság fokozása volt, vagyis hamarabb megindul a turbónyomás így a nyomatékgörbe is és ezt tovább kitartja, így kevesebbet kell váltogatni.
Manuális váltóval szerelt verzió könnyedén tudja a 175 lóerőt és a 410-420 Nm forgatónyomatékot, de a kuplungtárcsa állapotától függően 400Nm körül szokott megcsúszni...