ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon
 
Vissza: Chiptuning

Chiptuning vagy Tuningbox

Tuningbox? Chiptuning Box?!

Rendkívül jó üzlet... rendkívül jó annak aki beszereli és annak aki eladja a csodát... Ráadásul univerzális... sőt programozható, finom hangolható, de hogy is van ez??

Gondolom mindannyian tisztában vagyunk az univerzális jelentésével. Ezek a tuning boxok és most már eladhatóbb névre keresztelt chiptuning boxok legalább annyira univerzálisak, mint egy 6mm-es villáskulcs vagy egy fúrószár.

Az egyik barátom mondta erre a legjobb példát: Vannak a "mackónadrágos" és az "egyedileg szabott és varratott" ruhájú esküvősök. És hidd el mind a ketten boldogok... 

Mit is csinál ez a fekete doboz? Csak "közé kell kötni" és már megjönnek a lovak??! A vevő örül: a gyári vezérlőelektronikáját nem módosították, a módosítás bármikor visszaalakítható - mindenki boldog.

A legújabb őrület a chiptuning box elnevezés... Így még jobban összezavarják az embert az amúgy sem könnyű választásban... Kivel csináltassam? Kiben bízhatok meg? Szép weboldal... Csillogó autók-lányok... Rengeteg google találat... Olcsó árak...

Igen, nem könnyű a döntés. Vannak akik fele annyiért dolgoznak, mint mi és vannak akik több lóerőt és nyomatékot ígérnek, mint mi.

Ami talán mégis mellettünk szól, az az autósportban eltöltött 15 év... Az, hogy nem csak számítógépes szakemberek vagyunk.

Akkor elmondom hogyan működik a TUNINGBOX. A gyári szenzorokat - amelyeket arra fejlesztettek, hogy hiteles paramétereket adjanak a folyamatok szabályzásához - na azt most a fekete harcos jól eltolja. És miket módosít? Légtömegmérő jelét, nagynyomású szenzor jelét, turbónyomásmérőt, vízhőfok-adatot, beszívott levegő hőfokának jelét - melyik gyártó mit favorizál.

Az eredmény megvan. Tény, hogy jobban megy, mint előtte. Tény hogy több üzemanyagot kap az autó. De nem mindegy, hogy milyen áron.

A mérnök tudta, milyen üzemi körülménynél milyen előtöltést állítson elő. Tudta, milyen függvényben módosítsa a környezeti viszonyokhoz. De nem tudja, hogy szerencsétlen tápszivattyú már rég a limitált tüzelőanyag-nyomás fölött üzemel, sőt a turbónyomást sem veszi vissza, mert elképzelése sincs, hogy az mennyi lehet. A legszebb, amikor raknak rá "tekerőket", s azt mondják, "finomhangolható".

Na ezektől esik le a turbó az autóról, reped szét az intercooler és megy tönkre a magasnyomású szivattyú.

Mít kínálunk ehelyett? Megoldás: valódi chiptuning.

A fentiekkel szemben chiptuningnál minden gyári paraméter értelmezhető és módosítható, olyan üzemi körülményeknél, melynél van értelme.

Mondok egy egyszerű példát: van egy táblázat, amelyben meg van határozva, hogy milyen beszívott levegő hőmérséklet mellett mekkora lehet a turbónyomás. Vagyis 100 °C levegőnél vissza kell venni a turbónyomást, mert különben könnyedén elolvadhat és megragadhat a dugattyú.

Vannak hasonló limiterek, melyek ugyancsak a motort védik, de ezen táblák gyakran összetéveszthetőek. Ezért érdemes legális szoftvert venni, melyhez használható és legfőképp megbízható segítséget kapunk a táblák értelmezésében. Tervezem, hogy teszek fel grafikonokat és görbéket a módosítások értelméről és mikéntjéről.   

Addig is pár gondolat 

ha valaki az út szélén 10 perc alatt megcsinálja az autódat, a chiptuningodat (mindegy mennyiért), érdemes elgondolkodnod, jó helyen jársz-e.

Én általában diagnosztikával kezdem, hacsak nem 8000 km-t futott autóról van szó.

Persze vannak típusok, melyek tényleg gyorsan megcsinálhatók, de a magunk megnyugtatása végett is érdemes a motor és a turbó állapotát felmérni. Van, amit nem vállalunk el. Ilyenkor elmondom, mit kellene tenni, megcsinálni hozzá, hogy üzembiztos legyen. Itt nem az üzlet létrejötte a fontos, hanem az Ügyfél elégedettsége, a közlekedés biztonsága és nem vicc, a környezetvédelem is. Tőlünk fekete füstfelhőt eregető dízeltuning nem kerül ki.
 
Vissza: Chiptuning