Alfa Romeo 159 2.4 Ti
Ez egy Ti verzió volt ami annyit tesz, hogy gyárilag 210 lóerős a 2.4-es 5 hengeres motor. Nagyon egyenletes ez az elrendezés, hiszen egy teljes fordulat alatt minden egyes henger felér a felső holtpontra. Ennek következtében egyenletesebb a járása, alapjárata, nyomatéka.
A teljesítmény növelés, chiptuning mindenképpen diagnosztikával kezdődik.
Gyakori hibájuk a szívócsatorna elzáró szeleprendszer és az EGR hiba, ami igencsak lerontja a motor működését, teljesítményét.
Az EGR szelep hibája szinte minden esetben koromszűrő hibát is okoz. A részecskeszűrő regenerálásához szükség van megfelelő kipufogó gáz hőmérséklet eléréséhez.
Ráadásul a motorvezérlő úgy van kialakítva, hogy diagnosztikai vizsgálat során kiírja az utolsó 5 regeneráció idejét (pl 310 másodperc) és kiírja átlagosan hány km távolságonként volt ez.
Van olyan optimalizáló chiptuning tartalmunk mellyel ez a távolság 3-4 szeresére növelhető, illetve a koromszűrő regenerálásának ideje csökkenthető kb 35%-al.
De van olyan eset, amikor ez már nem segít és jöhet a DPF tisztítás, vagy ai ideiglenes kikódolás.
Ez az optimalizálás is teljesítmény növelést eredményez, de kevesebbet kb 15 lóerőt és 40-50 Nm. De sokkal inkább gazdaságosabb lesz az Alfa Romeo.