(2013. December 16.)
Helo
Nagyon sok kérdést tudnék feltenni egy olyan embernek, aki tényleg ért a motor tuninghoz.Több helyen is olvastam itt a munkáitok leírásánál, hogy a torlólapátos légmennyiségmérő nem túl hatásos a szívórendszerben. Opel c20ne motorról lenne szó , és gondolkoztam már én is hogy az xe motorokon látott kisházas mérőt kéne felrakni de nem tom hogy át kell- e alakítani hozzá valamit, vagy önmagában fel lehet-e tenni ezzel a gyári ecuval.
Az igazi tervem az lenne, hogy a c20ne motorra egy 18e hengerfejet szeretnék feltenni, ami Német kultkörökben elterjedt, de itt nem sokat tudni róla, csak részleges infó áll rendelkezésre. Nagyobb csatornák, 296os tengely, dupla pillangós szívósor..Biztosan tudnál erről a fogásról mesélni némi hasznos infót, mik a buktatói... A hengerfejet magam szeretném portolni,polírozni, c20xe leömlővel indított 60 as rendszert csinálni hozzá gázgyorsítóval., könnyített lendkerék, a végén meg ugye össze kéne hangolni az egészet egy chippel. Mekkora kompresszióviszonyt bír el kb a az c20Ne gyári dugó?? az Ne befecskendezőket jó-e ha befaragom a 18E szívócsövébe?szórási képe hasonló-e vajon?am megvan a saját injektora is, de csak ingyen kaptam a hengerfej mellé, mert kuka állítólag. nem próbáltam , de javítható-e? ja persze teljes motorgenerál után az egészet nyilván.Aztán valósidejű befecskendezést is csinálni kellene mert ez még kettessével tolja az anyagot be, nem úgy mint a c20xe.Erről tudnál e valamit mondani? Na szóval amit tudsz ebben a témában segíteni, mindent szívesen veszek. Ja és az örökös kérdés hogy mennyit lehetne kihozni belőle... én olyan 150le körülre gondoltam, jó lenne több is, de mindig meglepődik az ember :)
Elnézést kívánok a zavarásért, főleg hogy ennyi baromságot hordtam össze :)
Szia
Sok a kérdés, szóval szépen sorban...
A vezérlő csak a saját légtömeg mérőjével működik, a hőfilmes nem illeszthető...
Az 18e hengerfejet nem javaslom... Az a hengerfej még 8mm-es szelepszárú szelepekkel volt szerelve, ami anti tuning...
A c20xe leömlő jó! Gázgyorsító, agyhalál... Még sosem sikerült az elmúlt 10 év alatt gázgyorsító által okozott teljesítmény növelést kimérnem...
A gyári dugó 11.5:1 elbír simán...
Az xe légtömegmérő és ecu-t tenném rá, mert az a legjobb széria megoldás... de 25-30 körül lehet venni B-Omega szettet, ami egy az egybe rámegy a motorra és az már hőfilmes légtömegmérős...
A 150 lóerő nagyon jól sikerült hengerfejjel tuniggal érhető csak el, de kivitelezhető.
Sok sikert!!
Üdv Péter