(2015. Január 18.)
szia
kérdésem a következő lenne vectra 1.9dth-ról lenne szó 2008-as most januárban kikapcsoltattam az egrt és a dpf.et.olyan csinálta aki csak opelekkel foglakozik.negbízhatónak gondolom február első hetében megyek visszahozzá és mechanikusan is eltávolítja a dpf et és dugózza a szívósoromat utánna szeretném hozzád vinni egy optimalizálásra és ellenőrzésre hogy minden klappol e?
Szia
A kérdést nem igazán értem... Az én tapasztalatom teljesen más... Az EGR-t jelen motornál egyáltalán nem javaslom kikapcsolni... Tudod van egy olyan funkciója is ami nemcsak a motor egyenletes felmelegedését segíti elő, de nagyban megóvja a turbófeltöltőt is.
Az egr működése egyszerű... különböző fordulaton és befecskendezett üzemanyag mennyiségekhez állítja be az egr szelep helyzetét. Az egr szelep a kipufogó gázt vezeti vissza a szívócsőbe, de amikor padlógázzal mész és tölt a turbó 1.2-1.4 bar töltőnyomást akkor az egr teljesen zárva van, mikor elveszed a gázról a lábad és váltasz, akkor a befecskendezés megszűnik és vele együtt az a felrobbanó kipufogó gáz is, amely a turbó kipufogó oldali kompresszor kerekét hajtja... Viszont ott van egy csomó összenyomott levegő, mely legkönnyebben csak a légszűrőház felé tud távozni és elindul visszafelé, ami borzasztóan hat a turbó tengelyére és lapátjaira...
De szerencsére kitalálták az egr szelep összetett funkcióját... vagyis amikor nincs befecskendezés, akkor teljesen kinyit a szelep és láss csodát az intercoolerben,szívórendszerben felhalmozott levegő máris könnyedén és jó irányban tud haladni a kipufogó rendszeren keresztül.
Hacsak valaki nem rakott oda egy baromi nagy dugót... Szerintem érdemes végiggondolni a folyamatokat, mielőtt mindenféle dolgot elkövetnénk.
Sajnos mostanában egyre több "Tuning mester, marketing és autó specialista" után kell dolgozzak...
A szívócső perdület csappantyúinak ledugózása természetesen jó dolog, azt mi is gyakran csináljuk.
A részecskeszűrő vagy dpf kikapcsolását remélhetően jól fogja csinálni, mert ott lehet igazán nagy károkat okozni. A legtöbb specialista az állítólag "gyári MDI" műszerrel csinál szoftver frissítést ami legtöbbször azt jelenti, hogy nem hozzávaló szoftver cserével kapcsolja ki a koromszűrőt, de ezzel egyidejűleg teljesen más injektorokhoz és nagynyomású szivattyúhoz való szabályzó programot telepít, melynek eredménye a hangosabb csörgős járás és rosszabb menetteljesítmények...
Egy szó mint száz, sok sikert.
Remélem azért tudtam valamit segíteni!
Üdv Csaba Péter