(2015. Szeptember 01.)
Jó napot kívánok!
Opel astra h 1.3 cdti-vel van egr problémám.
A kérdésem a következő:
Adódnak belőle gondjaim ha az EGR szelepet szoftveresen kiiktatják és le van dugózva? Azt olvastam valahol hogy ebbe a típusban van részecskeszűrő is.Ez igaz? Ha az EGR szelepet kiprogramozzák akkor a részecskeszűrőt is ki kell programozni?Önök milyen árban csinálnak jelen autónál ilyen dolgokat? Előre is köszönöm a válaszát!
Tisztelettel: Szalay László
Üdv László,
A tapasztalat, hogy a dpf eltömődése okozza az egr szelep hibáját és amint a dpf hibája ( túlzott eltömődése megszűnik) azonnal jól fog tudni működni az egr szabályzása. A szűrő dugulása miatt nyomással megy vissza a gáz, amivel nem tud mit kezdeni a szabályzószelep és így pozíció hibát szokott bejegyezni a hibatárolóba.
A dpf kikapcsolását 75eft összegért csináljuk, a mechanikai eltávolítást 15eft összegért.
Az egr szelep kikapcsolása után a dpf regenerálása sem fog tudni tökéletesen működni.
A tapasztalat a következő: Pontos diagnosztikát kell végezni a részecskeszűrő állapotáról. Továbbá le kell futtatni egy kényszerített regenerálást, ha ez tökéletesen befejeződik, akkor újra kell paraméterezni az egr szabályzását és akkor jó lesz a rendszer valameddig.
Ha nem megy végbe a regeneráció, akkor meg kell mechanikusan vizsgálni az egr szelepet, hoy nincs-e megszorulva valahol. Ha egr zár, viszont mégsem sikeres a regeneráció, akkor el kell dönteni, hogy mi legyen a koromszűrővel...
Remélem segíteni tudtam,
Üdv Csaba Péter
Protechnic Motorsport