ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon
 
Vissza a kérdésekhez

Mercedes E320 cdi chiptuning és részecskeszűrő...

(2014. Január 22.)

Kérdés:

Üdv!
Adott egy Mercedes E320 cdi(2008.évi) gyárilag 224hp/540Nm, viszont ez Brabus D6 típus 272hp/590Nm.Lényegében a teljesítménynövekedést egy Brabus D6 típusú gyári tunigboxal érték el.Az autó első tulaja eleve így rendelte az autót nagyobb teljesítménnyel,de ha lekötöm róla a boxot akkor visszaáll az eredeti teljesítmény ezt padon is lemértük.
Ezt azért írtam le mert nem egy gyárilag 272 lovas autót akarok tuningolni hanem egy 224 lovasat.
Kérdésem, tudok e 272hp felé menni ha lecserélem a gyári száraz intercoolert egy vizes intercoolerre(ez kb. 30-35 fokos töltőlevegőt biztosít) plusz kiiktatjátok a részecskeszűrőt plusz chiptunig.
Gondolom ha csak simán lecserélem a gyári száraz töltőlevegő hűtőt nagyobb hatásfokúra(vizes coolerre) azzal sokat nem érek el hiába dúsabb oxigénben a hidegebb levegő(a beszerelendő vizes cooler belső térfogata kb. ugyanannyi mint a gyári száraz cooleré vagyis nem épülne fel lassabban a nyomás) nem volna hozzáadva több üzemanyag,így max. a fogyasztásom csökkenne valamivel a hidegebb levegő miatt(tökéletesebb égés a hengerekben). Illetve gondolom a számítógép is érzékeli a levegő hőmérsékletét és aszerint állítja a töltőlevegő mennyiségét mert ha nem így volna akkor télen mínusz 10 fokban amikor a beáramló levegő eleve sokkal hidegebb mint nyáron, jobban kellene mennie az autónak,erősebbnek kellene lennie.Jól gondolkodom? :-)
Válaszod előre is köszönöm!
Üdv.T.B.

Válasz:

Szia

Jól gondolkozol, csak szerintem kicsit sokat :-)

A motorvezérlő sokkal bonyolultabb és minden üzemi helyzetre kidolgozott programja van. Gyakorlatilag sokkal nagyobb teljesítményre képesek a motorok. Az hogy milyen lassan épül a nyomás a nagyobb cooler miatt abban is csak részben van igazad.. Az autó elektronikája úgy sem enged 1. 2. 3. fokozatban akkora nyomatékot melyre később elenged, vagyis nem azért lomhább az autó, mert nem tud a turbó felfújni, hanem sokkal inkább azért, mert a mérnök tudta, hogy semmi értelme nincs... hacsak nem drift autót akarsz :-) Az esp pláne leszabályoz...

Én nem foglalkoznék a vizes coolerrel... teljesen felesleges... nem azon az 5-8 fokon múlik a boldogság... ráadásul ahol már számít a nyomaték és le is lehet vinni az aszfaltra, ott már bőven van annyi menetszél, hogy kellően meghűtse a töltő levegőt...

A reális az a 270 lóerő és kb 600 Nm...
Az egyik partnerünk fékpadozott már 650Nm, de szerintem az már túlságosan nagy igénybevétel, mindennek..

Persze van akinek semmi sem elég :-)

Üdv Csaba Péter

Vissza a kérdésekhez