(2016. Szeptember 27.)
Szép estét!
Nos a problémám egy 2006 -os Mazda 6 ossal lenne. Dpf kiiktatásra került belőle mind szoftveresen és a házából is ki lett szedve.
A probléma annyi az egésszel hogy azóta füstöl eléggé és a max nyomatékát 3200 fordulaton leadja tehát nagyjából eddig használható az autó. Ez 6. Fokozatban olyan 180-190 környéke útánna már nem megy az autó.
Volt már valamilyen hasonló tapasztalata vagy valami megoldás esetleg erre a problémára?
Üdv Miklós,
sajnos már volt ilyen javítás nálunk. Nagyon sokan mondják és állítják, hogy értenek dpf kikapcsoláshoz, de ez nem minden esetben van így. A kikapcsolás azt jelenti, hogy pár érték és hibakód ki van kapcsolva és van az a verzió amikor, kikapcsolják a teljes hibakódtárolót, vagyis semmit sem fog kijelezni az OBD diagnosztika.. Ilyen esetekben van az igazi szívás, ráadásul a dpf tiltásának nyomatékhatárolója fel van írva a gyári nyomatékgörbére, de az előtöltés tábláját már nem tudják és így bizony lényegesen gyengébb szokott lenni az autó. Az utófecskendezés mennyiségét lehúzzák nullára, így nem füstöl ( ez a Ruszki módszer) működik de sosem lesz tökéletes... Arról ne is beszéljünk, mi van, ha külföldön tönkremegy a légtömegmérőnk és nem ír az obd semmilyen hibakódot...
Meg kell nézni a szoftveres módosítást és aztán könnyű megállapítani a hiba valódi okát.
Üdv Csaba Péter
Protechnic Motorsport KFT