(2016. Április 24.)
Tisztelt Cím!
Van egy 2007 évjáratú Mazda 5 autóm aminek a részecskeszűrőjével van gondom.
Azt szeretném kérdezni milyen megoldást tudna javasolni ennek megoldására, olyat amely a műszaki vizsgán nem tud problémát okozni.
Ez mennyibe kerülne és mennyi idő alatt van meg?
Ezt azért kérdezem mert sajnos minden nap használom az autót.
Köszönettel Attila
Üdv Attila,
Mihozzánk csak azok az ügyfelek jutnak el, akik már túl vannak a szokásos, tisztítgatjuk , regenerálgatjuk és cserélgetjük a drága speciális olajat.... Mi úgy szoktuk megoldani a dpf okozta problémákat, hogy egyszerűen eltávolítjuk a kipufogó dobból, de csakis a koromszűrőt! Ezt azért fontos kihangsúlyozni, mert egy dobozba van elhelyezve a katalizátorral, amit mi környezetvédelem szempontjából igenis fontosnak tartunk, ugyanis a katalizátor javítja az oxidációs folyamatot és csökkenti a CO2, CO, HC és NOx-ot. A dpf csupán a szemcseméretet csökkenti.
A szoftveres kikapcsolást 80eft összegét végezzük, a mechanikai eltávolítást (kipufogó leszed, szétvág, kivesz, visszahegeszt, visszaburkol, visszaszerel.) 15eft.
Az autók 250-300ekm futásteljesítménynél is tudni szokták a műszaki vizsga értékeit, de ha a füstölés értéke ezt meghaladná, úgy 25eft összegért tudunk olyan optimalizálást (chiptuningot) készíteni, hogy az autó teljes terhelésen se tudjon füstölni úgy, hogy emellett csökken a fogyasztása és nagyjából 30-40Nm nyomaték növekedést és 10-15 lóerő teljesítménynövekedést is kapunk.
Fontos megjegyeznem, hogy ez a beavatkozás bármikor visszafordítható, ha későbbiekben eladásra kerülne a sor...
A szoftveres visszaprogramozás díjtalan.
A munka nagyjából 3-4 órát vesz igénybe, melyre csereautót tudunk biztosítani. Ennek külön díja nincs.
Ha az segítség, szoktuk úgy is szervezni a munkát, hogy előző nap délután autót cserélünk és munka végeztével délután vissza. Így nem kell ezért külön szabadságot áldozni.
De természetesen meg is várható.
Üdvözlettel Csaba Péter
Protechnic Motorsport KFT