ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon
 
Vissza a kérdésekhez

Honda CRV 2.2 I-CTDI 140 LE dpf probléma

(2014. Március 05.)

Kérdés:

Szia Péter!
28.-án reggel beszéltünk telefonon, koromszűrő kiiktatás ügyben. Az autó 2006-os Honda CRV 2.2 I-CTDI 140 LE.(németországi) Légyszíves egy árajánlatot küldeni, hogy mégis mire számítsak, bár az elhatározás komoly. Tanulóautó a járgány. 102000 Km van benne. Két hete dolgozok vele és máris sárga lámpa és kényszerregenerálás. Szerintem mi rövidesen találkozni fogunk.
Válaszodat várom, üdv: Zoli

Válasz:

Szia Zoli

2 féle vezérlővel szerelték az autót. Az egyik verziót lehet obd2 csatlakozón keresztül programozni, a másikat pedig kiszerelve kell belülről programozni. A dpf kikapcsolása 65 és 80 eft között van.

A füstölés nem jellemző, természetesen a sok alapjárati dugós araszolgatás alatt megülő korom, hirtelen terhelésnél kisöprődik a kipufogó rendszerből, de ez minden diesel motornál így van.

Ha kikapcsoljuk, többet nem fog regenerálni és a szűrőt is ezzel egyidejűleg ki kell venni. Ennek a munkafolyamatnak 15-20 eft között szokott lenni a költsége.
Van lehetőség optimalizálásra, mely célja a kisebb mértékű teljesítmény növelés (+10-15 lóerő és +40-50Nm) mellett az üzemanyag illetve fogyasztáscsökkentés. Ennek díja egyidejű munkavégzés mellett további 25 eft költséget jelent. Emellett kevésbé látszik a koromszűrő nélküli használat (füstölés) mértéke.

A koromszűrő eltávolítása után az autó műszaki vizsgán tudja az előírt környezetvédelmi értékeket. Hiszen az oxidációs folyamatokat (CO2 Co, Hc) értékek csökkentését a katalizátor végzi, mely a kipufogó rendszerben marad!!!!

Üdv Csaba Péter
Protechnic

Vissza a kérdésekhez