ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon
 
Vissza a kérdésekhez

Ford Focus 1.6 tdci chiptuning és dpf kikapcsolás

(2015. Április 12.)

Kérdés:

Szia Péter!
1,6 tdci 109 le Focus, 220.000 km. Rángat mintha megbolondult volna. Egy hete az autómentő hozott haza. Erre a szerelő kicserélte az akksit és gázolajszűrőt... Hibakód mindig van benne, de mindig más :(. Gázpedál, rail nyomásszenzor, regenráció stb. Napi rendszerességgel 240 km autópályázás, és nem képes regenerálni. Folyadék állítólag van benne.
Az tuti (amikor vettem 47.000-et mutatott az óra), hogy DPF legutóbb 80.000-es óraállásnál volt cserélve, valamikor 2011 elején. EGR csere volt 2013-ban, kb. 180.000 km-nél. Akkor utólag kiderült, hogy a rail nyomásjeladó kábelcsatalakozás volt a bűnös.
Jól jönne némi + erő, kérdés ilyen futás után mennyi a kockázata...
De a DPF kiiktatás mindenképpen időszerű :)
Remélem lesz időtök a közeljövőben. Kérlek beszéljük meg, mit kellene tenni vele a DPF-en kívül!
Üdv, Sz. Péter (PTTT :) )

Válasz:

Üdv Péter

Ilyen jellegű problémákat elég gyakran orvosolunk Ford Focus, Fiesta, c3, c4, c5, volvo C30, S40... Ez egy PSA motor ami ettől függetlenül nagyon jó, csak a gyerekbetegségeit kell megcsinálni.

A dpf, koromszűrő kikapcsolását 60eFt összegért csináljuk, a mechanikai eltávolítás 15eFt, a chiptuning és/vagy optimalizálás 25eFt.

A motor állapotát csak személyes szemrevételezés után tudok konkrétumot mondani.
A gyakorlati tapasztalat, hogy általában 250-280 ekm körül szokott a kettős tömegű lendkerék illetve a kuplung szett elhasználódni...
Az injektorokat érdemes felújítani kb ugyanekkor...

De van olyan Peugeot Partner-ünk amelyik már 460ekm-nél jár és kb 200ekm ment idáig tuningolt és koromszűrőtlenített állapotban.

A turbó olajzó csővében lévő mikroszűrőt 60ekm-enként cserélni kell és ugyanekkor a kartelt is ki kell tisztítani és az olajpumpa felszívó csövét is... Ha ezeket rendszeresen elvégzik, akkor simán elmennek 3-400ekm-ert.

Üdv Csaba Péter

Vissza a kérdésekhez