ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon
 
Vissza a kérdésekhez

Citroen C5 2.0 HDI EGR, FAP kikapcsolás

(2016. Május 08.)

Kérdés:

Üdvözlöm!
2005-ös évjáratú citroen c5 2.0hdi autóm van,egy olyan problémám akadt,hogy két nappal ezelőtt távol az otthonomtól az egr szelep eltömődése miatt leállt a kocsim,ezt egy gyorsszervízben javították nekem ideiglenesen úgy,hogy egy ún.dugóval kiiktatták a szelepet.a kocsi újra működőképes,egy idő múlva a motorhiba jelzésem is elmúlt a műszerfalon.Az lenne a kérdésem,hogy hagyhatom-e így vagy számítógéppel üttessem ki..tudom a javítás is megoldás,de szinte senki nem tanácsolta a cserét ill.kpucolást..a másik kérdésem,hogy az egr szelep kiiktatását követően hazafelé tartva találkoztam azzal a hibával,hogy néha menet közben a fordulat felpörög,de a sebességem nem változik.. tudomásom szerint ez kuplung hibát jelezne,de lehet összefüggés a kettő között,vagyis az egr szelep kiiktatása és a feltételezett kuplunghiba között?
köszönettel:Katona kRISZTIÁN

Válasz:

Üdv Krisztián

A leírtak elég össze-visszák... Az egr miatt nem áll le a motor, maximum olyan gyenge lesz, hogy elsírjuk magunkat és elkezd füstölni...A Citroen C5 2.0 hdi 2005-ben biztos volt már dpf az autóban, na ha az eltömődik akkor valóban leáll-lefullad a motor...

Az egr szelepet le lehet dugózni amitől ugyan működik, de előbb-utóbb világítani fog a motor kontroll sárga lámpája...

Menet közben csak úgy nem pörög föl a motor kuplungcsúszástól... Az csak akkor fordulhat elő, ha teljes terheléssel ( padlógázzal) gyorsítunk és amikor nagyobb a motor nyomatéka, mint amit a kuplungtárcsa át tud adni akkor GYORSÍTÁS KÖZBEN azt érezzük, hogy felbőg a motor, de közben nem húz olyan jól, mint felbőgés (kuplungcsúszás) előtt...

Azt javaslom telefonon keressük meg a megoldást, mert ez így nem egyértelmű...

Üdv Csaba Péter

Vissza a kérdésekhez