ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon
 
Vissza a kérdésekhez

BMW F chiptuning tuningbox

(2015. Augusztus 31.)

Kérdés:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy foglalkoztok-e chiptuningbox programozással is?? Vettem az F20 BMW-hez egy programozható boxot, de ahol beszerelték, ott azt mondták, hogy Ők csak alapbeállítást tudnak csinálni, de aki ezzel foglakozik az sokkal jobban be tudja állítani.. Az igazság, hogy nem érzem, hogy jobban menne... A fogyasztása viszont tényleg visszaesett 7-8 decit.

Szóval tudtok javítani az autómon???

Köszi előre is, üdv Attila

Válasz:

Szia Attila,

Sajnos rossz híreim vannak... A programozható tuningbox egy nagy humbuk... Akárcsak a többi box...

Átvered magad és a motorvezérlőt... KB annyi értelme van, mint kisebb kereket rakni az autóra... Jobban húz az tény, de mindent eltol...

Azért csökken a fogyasztás kijelző szerint, mert nagyobb nyomáson egységnyi idő alatt több tüzelőanyag jut a motorba.. Az átverés ott van, hogy hiába emeled meg a nyomást, a motor nyomaték szabályzással működik... Vagyis hiába töltöd fől jobban, hiába raksz direkt szűrőt, hiába vered át a légtömegmérőt, vagy a gázpedált... A leadott nyomaték az előre megírt görbe szerint fog alakulni.

Ráadásul van lambda szabályzás is... Szóval ha több az üzemanyag, akkor úgy is visszavesz, hogy az üzemanyag levegő aránya az előre megírt tábla szerint alakuljon.

Ezek a boxok kb az első generációs common rail esetén működtek... A pdtdi-ket meg a légtömegmérő átverésével javították, de ott is volt egy befecskendezett mennyiség limiter... Ha tetszik, ha nem, az érzésed nem csal... Ezek a motorok már elég jól fel vannak rail nyomással amúgy is húzva... az elsők 1300 bárral mentek... 2009 körül jöttek az 1800 báros rendszerek, az újak 2000 báron üzemelnek... Ami amúgy is elég kemény dió, ráadásul ezt még egy tuningbox átveri... Meddig fogja bírni mondjuk 2300-vagy 2500 báron??? És különben is minek, ha a ényén a nyomaték limiter úgy is vissza fog szabályozni...

Átverés mindegyik... Az F-es BMW chiptuningja amúgy sem egyszerű, pont ezen ellenőrző rendszerek miatt. Van amikor a motor leadná, de az ESP menetstabilizáló rendszer visszaszabályoz... És ezt a nyomaték monitorozást is át kell írni, hogy valóban jó legyen az autónk.

Ha gondolod elmehetünk fékpadra és megmérhetjük, de csodák nincsenek :-)

Vissza a kérdésekhez