(2015. Február 04.)
Kedves Péter,
Először is szeretnék gratulálni a vevőkhöz való hozásállásához, és hogy mennyire "konyha" nyelven el tudjátok magyarázni, hogy pontosan mi is történik az autóban.
A következő kérdésem lenne. Vásároltam egy 2008-as 320d-t, a 177 lovasat és felvillant a hiba jel, az autó letiltott. Kiolvastuk a hibát és EGR szelep, illetve részecskeszűrő telítettség okozta a gondot. Az EGR szelep szoftveresen ki lett iktatva, de a részecskeszűrő benne maradt. Egy hetet mentem így vele, majd ma megint hibát jelzett, feltételezem a teljesen telített részecskeszűrő miatt. Ahogy olvastam a korábbi tanácsait, a részecskeszűrőt nyugodt szívvel eltávolíthatjuk (természetesen a megfelelő szoftveres háttérrel) és az autón meg fognak szűnni a hibák, illetve műszakin sem lesz gond?
Igaz az, hogy még a fogyasztásom is csökkenni fog?
Válaszod előre is köszönöm.
Üdv
András
Üdv András
Köszönöm az észrevételt és kritikát, igen én is úgy gondolom minden dolgot a lehető legegyszerűbben kell elmagyarázni.
Gyakran szoktam megkérni a páromat (Ágit), hogy mesélje el miről szól a cikk és érti-e.
Valószínűleg egyszerű dolga van, hisz 5 éve kapja az "ívet"
Akkor elmondom ezt is, szóval az EGR-t nem kellene kikapcsolni... van egy cikk ahol már ezt leírtam miért is fontos, viszont a visszaengedett mennyiséget érdemes módosítani, ezzel valóban javíthatjuk a hatásfokát a motorunknak.
A koromszűrőt képtelen egr (meleg kipufogógáz) visszavezetés nélkül regenerálni.
Szóval gyakorlatilag a dpf szűrőt kell csak eltávolítani, ha valóban gond van vele.
A dpf kikapcsolásánál és eltávolításának nagyon figyelni kell a módosítás módjára és mikéntjére... Gyakran találkozom rossz megoldásokkal, sőt van aki mindent kiszed, katalizátort is. Ami viszont rendkívül fontos a káros anyag csökkentésében (CO, CO2, HC, O2, NOX... )
Szóval ennek függvényében kell mérlegelnünk...
Üdv Péter