1600-as Volkswagen GTI blokkból épült a motor. A 82,6-os furatú hengerek Mahle dugattyúkat kaptak, a löketet 1800-as motor főtengelyével növeltük 86,4mm-re. Mindehhez Lada hajtókarokat alkalmaztunk - természetesen könnyítve, polírozva.
A hengerfej egy 1.5-ös blokkból érkezett, "természetesen" nagyszelepesre alakítva. A vezérműtengelyt is cseréltük: érdekesség, hogy akkora a szelepemelése, hogy a hengerfej öntvényéből ki kellett marnunk, hogy a vezérműtengely bütyke körbe tudjon fordulni.
Egy erre a célra vásárolt Golf hengerfej feldarabolásával kezdtünk. Így tapasztaltuk ki a víztér méreteit, gyenge pontjait. Ezután a készítendő hengerfejnél ezeket a részeket szándékosan átszakítottuk, majd anyaghozzáadás (felrakó hegesztés) után a szívócsatornákat újra martuk és políroztuk, így tüntetve el az "átszakadást". (Mindez a képeken látható)