A VW konszern autóit régóta előszeretettel tuningoljuk, bár ez az összeállítás elég mókásra sikerült...
A dolog érdekessége, hogy ebben a VW Touran-ban 105 lóerős motor volt és mindezek mellett kapott egy automata váltót is... mit is mondjak... nem megy, de legalább sokat fogyaszt..
A munka előtt diagnosztikai vizsgálattal megállapítjuk, hogy minden helyesen működik-e és csak ezt követően kezdődik a gyári tartalom kiolvasása.
A szoftver módosítása közben szem előtt kell tartani a fogyasztáscsökkentés és módosítások optimális beállítását.
Sosem az a nehéz feladat, hogy erős legyen egy chiptuning, az sokkal nehezebb feladat, hogy optimalizáljuk a beállítást, ez különbözteti meg az egyik cég chiptuningját a másik chiptuningjától...
A fékpadi mérések ebben vannak a legnagyobb segítségünkre. Gyakran tapasztaljuk, hogy 10%-al kevesebb üzemanyag elvétele csak 2-3 lóerő és 5-7Nm forgatónyomaték csökkenéssel eredményez. Ezáltal kevésbé füstöl és az üzemanyagot sem pazaroljuk...
Ebből a motorból az optimális chiptuning 140 lóerőt és 340Nm forgatónyomatékot eredményez, így már legalább nem érezzük úgy magunkat, mint egy vérömleny a város forgatagában...
Ez a verzió legalább részecskeszűrő felszereléssel nem rendelkezik, bár van újabb típus ugyan ezzel a motorral amely még koromszűrőt is kapott.
A chiptuning a részecskeszűrő kikapcsolása, programozása egyszerűen OBDII csatlakozón keresztül történik.