Toyota Hilux 2.5 d-4d chiptuning...
Nagyon sokáig nem volt hozzáférés a Toyota Denso motorvezérlőihez... Hála Ukrán partnereinknek fél éve lehetőség van valódi teljesítmény emelésre, szoftveres módosításra, optimalizálásra.
Ezzel a típussal nagyon sokat kísérleteztek előttünk és hiába a sok tuningbox, gázpedál tuning, kamu chiptuning, mégsem lett erősebb :-(
A motorvezérlő nyomaték szabályzási elven működik, vagyis ha a paraméterek és az üzemanyag meglenne a nagyobb nyomatékhoz, a motorvezérlő elektronika mégis visszaszabályoz a gyári nyomaték értékre :-(
Sajnos ez nagyjából így van az összes 2007 utáni autóknál :-)
A Toyota Hilux ezen verzióját intercooler nélkül szerelték, ami tovább nehezíti a feladatot... A gyári teljesítmény 102lóerő és 260Nm... Habár a magas tartományhoz társuló teljesítményt nem lehet extrém mód megemelni, hisz nincs intercooler ami a töltő levegőt visszahűtené. Így sajnos ahogy elmelegszik a levegő, úgy a motorvezérlő is szépen visszaveszi a befecskendezett üzemanyagot... Ha nem így tenne, könnyen kilyukadhatna a dugattyú... és sajnos gyakran találkozom olyan chiptuning tartalommal, melynél ezeket a védelmeket felelőtlenül kikapcsolják...
A chiptuning után 123,5 lóerőt mértünk 2700 fordulatszámnál és 353Nm 2100-as fordulatszámnál.
Ez azért érezhető különbség... Azért arról se feledkezzünk meg, hogy változó geometria nélküli turbódízel motorról van szó... A turbónyomás mértéke is gyári maradt :-) és mindemellett 330Nm tud 1400-as fordulatszámon... Ami azért terepezésnél nagyon jól jön!!!!