Egyszerűen zseniális... A motor felépítése és tervezése teljes mértékben tükrözi a Japán mentalitást. Úgyszintén igaz a motorvezérlő elektronikájára is.
Chiptuning elég körülményes egy korabeli európai autóhoz képest. Csak az ecu megbontása után jutunk el a programozó pontokig.
A Denso vezérlő is remekül sikerült... 600-8000 fordulatszám tartomány 21 felé van felosztva, így rendkívül precízen hangolható az üzemanyag és gyújtástábla.
Külön táblák határozzák meg az elektromos fojtószelep helyzetét terhelés és a fordulatszám függvényében, ezt általában gyakran rosszul vagy egyáltalán nem módosítják más chiptuning cégek.
A motor mechanikája és elektronikája nagyon jól tuningolható. A swift chiptuningja kb 12-15 lóerőt hoz, a hengerfej tuning úgyszintén... így könnyedén 150+ motort kapunk, ami brutálisan viszi a könnyű karosszériáját...