Régóta javítunk, újítunk fel Smart hengerfejeket, motorokat, turbókat. De komplex egybefogott feladatot még sosem kaptunk..
Pedig ilyenkor sokkal könnyebb jó eredményeket produkálni. A motortuning gyakorlatilag kimerül abban, hogy precízen kell összerakni és figyelni a gyár által szándékosan elrontott típushibákra... ha ezzel megvagyunk, máris egy megbízható autónk lesz...
A hengerfej sem kivétel ez alól.. A hengerfejtuning gyakorlatilag lehetne a szívó és kipufogó csatornákat fojtogató korom és olajsár eltüntetése, de gyakorlatilag a szelepülék és környéke is nagyon gagyin van megoldva, így azt is helyre kell tenni. A szelepei kb úgy néznek ki mint egy 1978-as lada motorban...
A turbó felújításánál szinte mindenki elfelejtkezik a kipufogó csonk síkjáról, mondván : " Majd a csavar odahúzza..."
Az intercooler is el van hanyagolva... a hűtő ventilátor szerintem csak a szalonban működött utoljára..
De ha jó minden és klassz a motor és jó a chiptuning tartalom is, akkor a gyári 40 lóerő és 100Nm nyomaték chiptuning után 62 lóerő és 140Nm forgatónyomaték azért lenyűgözően repíti azt a kis cipős dobozt...