A VW konszern régóta tudja a receptet, hogyan lehet minél szélesebb célközönséghez eljuttatni autójukat.
A dolog érdekessége nemcsak a különböző típusokban rejlik (Audi, Seat, Skoda, VW, Porsche), hanem ugyanazon motorok és váltók kerülnek beépítésre, s hogy még szélesebb legyen a vásárlói réteg, ugyan azon motorokat gyártják 100, 115, 130, 140, 170 lóerős verzióban. Természetesen turbófeltöltőben és vezérlőegységekben vannak különbségek, de az alap motorblokk többé kevésbé egyezik.
A másik motiváló ok a teljesítmény alapú adozás, vagyis minél gyengébb forgalmi engedély szerint, nekünk annál kevesebbet kell adóznunk utána...
Jelen eset egy Skoda Superb 1.9 TDI, mely gyárilag 100 lóerős és 240Nm forgatónyomatékú, mely chiptuning után 143 lóerő és 330Nm nyomatékot tudott a fékpadon.
S mégis hogyan lehet ez?? A gyár nem fog motorkódonként dugattyút, hajtókarokat, főtengelyt, porlasztó csúcsokat, intercoolert gyártani.
Ennek köszönhetően rengeteg tartalék van a motorokban.
A tdi chiptuning fogyasztás csökkenéssel jár és autónk megemelkedett teljesítményéről nem árulkodik a gomolygó füstfelhő.
Az ilyen optimális beállításhoz persze kezdetekben rengeteg órákat kellett fékpadon tölteni.
Mérési jegyzőkönyv hamarosan felkerül