Renault Megane 1.9 dci chiptuning és injector javítás
Ez a munka sem volt teljesen a profilunk, de mivel a tulajdonos nagyon részletes és precíz volt és a stílusa is megnyerő volt, így elvállaltam és belevágtunk.
A probléma forrása, hogy motorcsere történt az autón az érdekesség, hogy a szerelő szerzett egy újabb motort, mondván tök ugyan az a kettő... sajnos nem :-)
A jelenség a következő volt, viszonylag későn kezdett el húzni az autó és akkor is baromira füstölt és gyenge volt... Az újabb motorban más méretű a dugattyú örvénykamrája, sűrítési viszonya és befecskendező rendszer is már 1600 bar nyomáson működik az első generációs 1350 barral szemben...
Szóval új motor a régi befecskendező rendszerrel....
Elkezdtük 8 kor és délre egész jó lett az autó, menni jól ment a fekete füst is kb 1/3-ára csökkent és sokkal inkább kiszürkült, mint fekete árnyalatú volt...
Mindehhez módosítottuk az előtöltést, előfecskendezést, befecskendezett mennyiséget, turbónyomást és szabályzását és persze a rail nyomást....
Ha egyszer valaki csúcsot cserél az autóban, akkor lesz csak igazán meglepetés :-)