ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon
 
Vissza: Referenciák

Opel Corsa 1.6 16v tuning

Egy régi versenyzőpáros "Kori&Mütyi" Opel Corsa 1.6 16v versenyautójuk hengerfeje landolt műhelyünkben.. Helyre kellett tenni a szelep illesztéseket, szelep vezetőket és ha már ott volt egy kis finom opel tuning-ot  is bevetettünk. Régóta szeretjük az opel corsa tuning lehetőségeit. Rengeteg lehetőséget tartogat és viszonylag kevés anyagi befektetéssel kiváló eredmények érhetők el.

A motor forgattyús része gyári (dugó, hajtókar, főtengely, lendkerék, kuplung, csapágyak, olajpumpa...) Gyári méretű szelepek és szeleprugók gondoskodnak a 7500 fordulatszám melletti vezérlésről. Elég nagy így már a rizikó faktor, ezért a 276 fokos vezérmű tengelyekhez már fix tökét és 0,25mm-es szelephézagot állítottunk.

A chiptuningot és programozást egy régi Delco BLAP vezérlő 27c256 eeprom emulálásával valósítottuk meg. Igen ez egy 8 szelepes 1.6Si vezérlő egy 16 szelepes versenymotoron. Sokan gondolják, hogy ez az ecotec tuning egy rossz dolog és hogy ez a motor vacak.. Rossz utcai motorként is és rossz tuning alapnak is.
Tévednek.
A mérési eredmények egymás után következnek. Az eredmények magukért beszélnek, főleg a gyári 101 lóerőhöz képest!

Azt hiszem ilyen egy jónak mondható opel corsa tuning és chiptuning.

 


 
Opel Corsa 1.6 16v tuning, 1. kép - Helyükre kerültek a 276 fokos vezérmű tengelyek...
Helyükre kerültek a 276 fokos vezérmű tengelyek...
 
Opel Corsa 1.6 16v tuning, 2. kép - A vezérléshez hozzáhangoltuk a gyújtást és az üzemanyag mennyiséget...
A tavalyi évet ezzel a beállítással versenyezték végig.
A vezérléshez hozzáhangoltuk a gyújtást és az üzemanyag mennyiséget... A tavalyi évet ezzel a beállítással versenyezték végig.
 
Opel Corsa 1.6 16v tuning, 3. kép - Hengerfej tuning után újra fékpadra mentünk...
Jól látható a különbség, sajnos a mérés első pontján megcsúszott a gumi a fékpadon, ezért olyan alacsony az első pont. Viszont ami szembetűnő, hogy 6800 és 7500-as fordulaton tuning után +10-12Nm nyomaték többlet volt mérhető!

Nyéki Kornél a hétvégi FRT-n abszolút 1. helyezést ért el.
Ezúton is gratulálunk!
Hengerfej tuning után újra fékpadra mentünk... Jól látható a különbség, sajnos a mérés első pontján megcsúszott a gumi a fékpadon, ezért olyan alacsony az első pont. Viszont ami szembetűnő, hogy 6800 és 7500-as fordulaton tuning után +10-12Nm nyomaték többlet volt mérhető! Nyéki Kornél a hétvégi FRT-n abszolút 1. helyezést ért el. Ezúton is gratulálunk!
 
Vissza: Referenciák