Opel Astra H kombi
Tamás egy komplett motortuningot rendelt tőlünk és szabad kezet kaptunk az alkatrészek illetve fejlesztések terén.
A legfőbb feladat a teljesítmény növelés mellett a megbízhatóság és a mindennapi használhatóság volt.
Ennek függvényében állítottuk össze a koncepciót.
Kapott kovácsolt Ross Pistons dugattyúkat, ARP csavargarnitúrát, kovácsolt hajtókarokat, acél lendkereket, 5 tengelyes cnc marógépen dugattyú hűtő fúvókákat fúrtunk a blokkba, eltávolítottuk a balansztengelyeket a karterből, csináltunk egy jó hengerfej tuningot melyet áramlásmérő gépen optimalizáltunk.
A turbófeltöltő gyári maradt, melyet 1,0-1.6 bar nyomás között üzemeltetünk...
Bejáratás után jött a chiptuning...
A motor az emelt sűrítési viszonynak és a jól összehangolt vezérlésnek köszönhetően dízeles élményt nyújt. 1700 fordulaton már 1,2 bar turbónyomás és 350 Nm nyomaték van. Viszont a gyári turbó légszállítása elég hamar elfogy 5000 fordulaton már csak 1 bar, 6000-es fordulaton 0,85 baros töltőnyomással üzemel.
Tamás annyira elégedett volt a munkánkkal, hogy fényeztetett egy egyedi logós szelepfedelet az autójába.
A motortuning 2009-ben készült...
Nálunk így néz ki egy motortuning:
Tervezés, modellezés, fejlesztés, fúrás, faragás, portolás, mérés, összeépítés és a végén összehangolás fékpadon programozással, chiptuninggal...