Felkérést kaptunk egy Opel Astra 2.0 8v Gsi tuning motor optimalizálására.
Nagy örömmel fogtunk a munkához, mert a motor mechanikai része a Havassy Motorsport műhelyében készült.
A hengerfej tuning, portolás, polírozás és a 276/272 fokos sport vezérműtengely mind-mind a Havassy Peti gondos kezelésén esett át. A motortuning, mivel az autó utcára készült így nem lett a végletekig kihegyezve.
Az ilyen munka mindig eredményesen végződik.
A gyári motor 115 lóerő és 180 Nm forgatónyomatékot tud.
Ugyan a tulajdonos a fórumok nagyon okos szakértőitől azért nagyon sok anti tuningot elkövetett ezzel nehezítve a munkánk és a tuning motort hatásfokát...
Például benne maradt a torló lapátos légtömegmérő, ami kocsmaajtóként gátolja a levegő útját, arról nem is beszélve, hogy milyen anomáliákat produkál az egyenletlen gázlengések miatta a kis súrlódó pótméter az amúgy sem fiatal kb 20 éves őskövület légtömegmérőben...
A következő baromság ugyancsak fórumról jött antituning, ezúton is gratulálok a terjesztőnek, miszerint 2.2l-es 16 szelepes befecskendező kell, mert attól megy jól!!
Az agyatlan, még sosem látott irányított sugarú befecskendező szelepet működés közben... Ez a fúvóka ugyanis 2 fő irányzási zónát állít elő koncentrálva... Nekünk viszont 1 darab bazi nagy szívószelepünk van, amihez ilyen sugárzású befecskendező kellene... Szóval megint mínusz x lóerő...
Nem sikerült optimális keveréket előállítani, mert amit jó lett volna a keverék, úgy a gyújtáskimaradás rontotta a hatásfokot...
A chiptuning melyet eeprom emulátorral készítettünk ,ezeket a hibákat leszámítva jól sikerült.. 140 lóerő és 184 Nm nyomaték
.
Üdvözlöm a Fórumos tuning mestereket innen a fékpad mellől :-)