Motortuning: Lancia Delta 2.0 8v Turbo motortuning és autóépítés
Egy jó barátom építi a karosszériát engem pedig felkértek a motor építésére.
A koncepció nagyjából annyi volt, hogy ne legyen gond az erő hiány és ne kelljen szerelgetni folyton...
A vfts motorok manapság 165 lóerő körül tartanak a homológ 1.6-os motorral... De vannak perverz esetek, mikor 1.9-es motort építenek 2121-es blokkba, ezek gyakran elérik a 200 Nm és a 190 lóerőt... ide már minden kell 50-es weber karburátorok, acél tengely, stb stb...
Nálunk más elképzelés volt, ráadásul kb ugyan annyiba kerül egy Lancia turbós motor megépítése, mint egy ilyen Lada blokké...
Ami bele került a motorba, hogy stabil és a teljesítménye is megnőjön, az a következők:
A motorvezérlésen sok eshetőség merült fel, dta, motec, vems, haltech, megasquirt, de chiptuning esetén a gyári vezérlő is jó lett volna, ha az als és rajtprogram nem lett volna feltétel... végül a vems mellett döntöttünk...
Ennek a motortuningnak könnyedén kell tudnia 250 lóerőt és a 400 Nm sem egy nagy feladat ... A váltó már egy nehezebb kérdés, de ott még nem tartunk...