ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon
 
Vissza: Nyitólap

Motortuning: Ford Escort RS 2000 turbósítás

Ford Escort RS 2000 turbósítás


Ez egy igazán remek feladat volt... A motor tuningolás és turbósítás valahol itt kezdődik.

Ez egy elég ritka motor és senki nem turbósítja, így hát jött a kérdés:

Meg tudjátok csinálni??

Mondtam: Persze!!! Csak pénz kérdése...

Nehezebb volt, mint elsőre tűnt...
Tényleg nincs hozzá semmi tuning alkatrész a turbósításhoz... vacak a gyári hajtókar, dugattyú... colos csapszeg átmérő..
Szóval kihajigáltunk szinte mindent... maradt a blokk, hengerfej, szívócsonk, 2 vezérműtengely...
Kellett hozzá kovácsolt hajtókar, kovácsolt dugattyú, melyet szerencsénkre a Mahle motorsport egy köztes megoldással tudott segíteni rajtunk 86.4mm-es brutál dugattyút küldtek amit ÁÁÁmerikában olyasmi autóban, mint az opel opc astra dugójaként kaptunk...

Tényleg remekmű... Még kellett hajtókar, de mivel semmi sem stimmelt így legyártottuk cnc marógépen.. Jöttek az ARP csavarok, cometic lemezes hengerfej tömítés, a schrick turbós kipufogó szelepek...

Szóval haladt minden.. a tervező programunkkal a lehető legjobb turbót is sikerült kiválasztanunk... A kipufogó csonk legyártása  elég körülményes volt a hely és az általunk támasztott igények miatt.

A motor remekül sikerült, ugyan nincs még teljesen felprogramozva, de 0.4 bar nyomáson jobban megy mint a 230 lóerős Volvo V40 T4-es autóm
 
Vissza: Nyitólap