Jött egy újabb felkérés Mitsubishi Pajero 2.8 td motor optimalizálására...
Ilyen feladatot csak fékpadon lehet ideálisan megcsinálni. A motor tuning nélküli gyári állapotban érkezett és az évjáratából kifolyólag még mechanikus adagolóval volt ellátva, így a chiptuning is elmaradt, de azért csak sikerült a 200eKm-t futott motort legalább a gyári teljesítményére felhozni.
Az autót 110 lóerősnek 276 Nm forgatónyomatékúnak sikerült megmérnünk.
A teljesítmény növelés és hangolás eredményeként 125 lóerőt és 288 Nm tudtunk kihozni az autóból, úgy hogy nem emeltünk turbónyomást és a környezetvédelem is szem előtt tartva maradt a feladat során.
Ez a motor optimalizálás fő célja a gyári állapot és az üzembiztonság fenntartása volt.
Szóval mielőtt bárki is a 15 lóerőt és 12 Nm kevésnek tartaná az olvassa át még egyszer az elejétől :-)