Gyakran felmerülő probléma a teljesítmény növelés hozományaként, hogy az autó vezethetősége megváltozik és bizony elfogy a fék az autón.
Vagyis többször és nagyobb sebességre gyorsulunk , mint azt a fékhez méretezték és mondjuk 230km/h tempóról fékezve 80-nál már csak lassulgat az autó és képtelen az ABS normális működésére...
Ekkor kell a nagyobb átmérőjű tárcsa és a nagyobb felületű fékbetét vagy a több dugattyús féknyereg.
A sokszor keveredtem vitába a féktuning kapcsán... NEM AZ A LÉNYEG, HOGY KOCKÁSRA TUDD KOPTATNI A KEREKED!!!
Hanem, hogy ADAGOLHATÓ legyen, vagyis a gumid MAXIMÁLIS tapadásáig tudd terhelni a féket és az első futóművet.
Bármekkora féktárcsa képes a kereket blokkolásra ( állóra) fékezni, hisz ilyenkor nem melegszik a tárcsa, sem a betét, a gumi tapadása, pedig sokkal kevesebb, mintha növekvő terhelés mellett "szinte" első 2 kerékre állna az autó.
Nem vitás, hogy ilyenkor a legnagyobb a tapadás és a lassulása az autónak.
Vannak tuning cégek, melyek összeszerelő műhelyként működnek, vagyis megrendeli a kifejlesztett versenyfék készletet aztán felcsavarozzák. Amely számukra gyors és biztos profitot jelent.
Mi törekszünk a beszerezhető és kevésbé drága megoldásokra. Ehhez a 6 dugattyús Porsche nyereghez féláron tudunk versenybetétet.
A féktárcsa is széria autóból való... csak össze kellett megfelelő helyen párosítani, pontosan úgy, mint a verseny fékeknél szokás.
Így lényegesen olcsóbb és költséghatékonyabb megoldásokat tudunk kínálni ügyfeleink számára.