ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon
 
Vissza: Referenciák

Ford Fiesta 1.4 TDCI chiptuning 233Nm 98.1Le

Karcsi barátom Ford Fiesta 1.4 TDCI városi kocsi chiptuningja.

Szombaton 2 próbakör után megtapasztaltuk, hogy az autó rendelkezik ESP vagyis menetstabilizáló rendszerrel. Az autó gyári állapotában képtelen volt elpörgetni a kerekeit. Chiptuning után máris villogni kezdett a kipörgésgátló kis ikonja a műszerfalon mindannyiunk megelégedettségére.

Karcsival 97-óta ismerjük egymást... Rengeteg közös munkánk volt már, így megbeszéltük, fékpadon is megmérjük az autót.

Sorban a mérések egymás után. Azt hiszem az eredmény mindenki számára meglepő és kielégítő lenne, pláne annak tudatával, hogy az autó NEM RENDELKEZIK INTERCOOLERrel... Csak hogy érezzük a különbséget... Köszi FORD...

Ennek ellenére közel 100Le tud a kis Fiesta chiptuning után.

Kevesen tudják, de ugyan ez a motor található rengeteg autóban, így a chiptuningja is ugyan ezeket az eredményeket tudja hozni.

Citroen C1, C2, C3, Berilingo, Nemo, Xsara,
Ford Ecosport, Fiesta, Focus, Fusion,
Mazda 2, Demio
Peugeot 1007, 107, 206, 207, 208, 307, Bipper,

 

 
Ford Fiesta 1.4 TDCI chiptuning 233Nm 98.1Le, 1. kép - Gyári programmal... NO COMMENT...
Gyári programmal... NO COMMENT...
 
Ford Fiesta 1.4 TDCI chiptuning 233Nm 98.1Le, 2. kép - Ilyen lett az autó közúti tesztelés és diagnosztikai műszeres visszaellenőrzéssel összehangolt chiptuning módosítással.
Ilyen lett az autó közúti tesztelés és diagnosztikai műszeres visszaellenőrzéssel összehangolt chiptuning módosítással.
 
Ford Fiesta 1.4 TDCI chiptuning 233Nm 98.1Le, 3. kép - Emeltünk a töltőnyomáson 0,1Bar-t
és korrigáltuk az üzemanyagot...
Emeltünk a töltőnyomáson 0,1Bar-t és korrigáltuk az üzemanyagot...
 
Ford Fiesta 1.4 TDCI chiptuning 233Nm 98.1Le, 4. kép - Fékpadi mérésnél könnyen megállapítható a többlet vagy az üzemanyag hiányból, illetve turbó szabályzásból adódó nyomaték hullámzás, melyet az előző mérésnél 2400 és 3300 közötti részen tapasztatunk.

Ezt a részt kiegészítettük és máris egy sokkal szebb és egyenletesebb görbét kaptunk. A mérés végén 90 fok körüli töltőlevegő hőmérséklet limitert is hagytuk működésbe lépni. Így ugyan lekonyul a görbe vége, viszont nem károsodik a motor!
Fékpadi mérésnél könnyen megállapítható a többlet vagy az üzemanyag hiányból, illetve turbó szabályzásból adódó nyomaték hullámzás, melyet az előző mérésnél 2400 és 3300 közötti részen tapasztatunk. Ezt a részt kiegészítettük és máris egy sokkal szebb és egyenletesebb görbét kaptunk. A mérés végén 90 fok körüli töltőlevegő hőmérséklet limitert is hagytuk működésbe lépni. Így ugyan lekonyul a görbe vége, viszont nem károsodik a motor!
 
Vissza: Referenciák