Ford Focus ST225 chiptuning...
Karcsi barátomnak köszönhetően rengeteg ilyen már átépített autó köt ki nálam. Ebben is volt szép méretes cooler 200 cellás vas katalizátor, stb... Megmértük gyári szoftverrel és tudta is amit elvárhatunk egy ilyen jól karbantartott autótól. 220 lóerő és 350Nm amit szépen leadott a gyári lambda 1-es érték mentén... Igen ilyenkor még szívó motoros emberek is szörnyülködnek, de tény nem csalás nem ámítás Lambda 1.00... 0.75bar töltőnyomás mellett kellemes autó, 5200 körül kicsit dúsítanak a helyzeten 0.90-0.84... Aztán elkezdtük a hangolást, de csak nem jöttek az előre megbeszélt értékek. Gábor türelmesen konstatálta:" már megszoktam.. az én autóm mindig kicsit körülményesen készül el, Karcsinál is egy rutin erősített kuplung csere az éjszakába nyúlt... miért is lenne most másként :-) Leálltunk a fékpadról, be a műhelybe egy kis csavarozás és mindjárt lehetett a turbót tökéletesen szabályozni... Vissza a padra még 2-3 módosítás és kész 264 lóerő és 494Nm.. Mentünk egy próbakört, de szomorúan tapasztaltuk, hogy 4. fokozatban kb a 10 kigyorsítás után megcsúszik a kuplung... Szóval ez se lett gyenge