Régóta tudják sokan, hogy szívó motorokat a legnehezebb chiptuningolni és itt érik a legnagyobb csalódások az embert.... Ezért kell fékpadon optimalizálni és használni a benzin levegő keverék méréséhez a szélessávú lambdaszondát... Nem győzöm hangsúlyozni, hogy asztalon nem lehet chiptuningolni benzines motort és a csalódások zöme ebből fakad...
A BMW E30 318is típusa egy általunk nagyon kedvelt és szeretett rendszere, remekül emulálható és a chiptuning valódi eredményeket hoz az amúgy sem rosszul sikerült motoron.
Ez egy szerelő "srác" autója volt, aki maga polírozta, portolta, hengerfej tuningolta az autóját. A motortuning ennyiben illetve egy könnytett lendkerékben kimerült.
Gyári vezérműtengelyekkel volt összerakva az autó.
A mért teljesítmény a gyári programmal 133 lóerő és 164 Nm forgatónyomaték volt.
A motor optimalizálás, chiptuning 151 lóerőt és 182 Nm forgatónyomatékot eredményezett.
Itt is érdemes megnézni mi történik 3500 fordulatszámig...
A gyári esetben alig éri el a 150 Nm forgatónyomatékot...
A módosítás után végig 165 Nm felett teljesít...