ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon
 
Vissza: Referenciák

Volkswagen Golf GTI motortuning

1600-as Volkswagen GTI blokkból épült a motor. A 82,6-os furatú hengerek Mahle dugattyúkat kaptak, a löketet 1800-as motor főtengelyével növeltük 86,4mm-re. Mindehhez Lada hajtókarokat alkalmaztunk - természetesen könnyítve, polírozva. 

A hengerfej egy 1.5-ös blokkból érkezett, "természetesen" nagyszelepesre alakítva. A vezérműtengelyt is cseréltük: érdekesség, hogy akkora a szelepemelése, hogy a hengerfej öntvényéből ki kellett marnunk, hogy a vezérműtengely bütyke körbe tudjon fordulni.

Egy erre a célra vásárolt Golf hengerfej feldarabolásával kezdtünk. Így tapasztaltuk ki a víztér méreteit, gyenge pontjait. Ezután a készítendő hengerfejnél ezeket a részeket szándékosan átszakítottuk, majd anyaghozzáadás (felrakó hegesztés) után a szívócsatornákat újra martuk és políroztuk, így tüntetve el az "átszakadást". (Mindez a képeken látható)


Remekül működő motortuning. Nem irigylem aki valaha javítani akarja ezt a motort :-)
 
Volkswagen Golf GTI motortuning, 1. kép
 
Volkswagen Golf GTI motortuning, 2. kép - Schrick szeleprugó
Schrick szeleprugó
 
Volkswagen Golf GTI motortuning, 3. kép
 
Volkswagen Golf GTI motortuning, 4. kép - Csatornák átnyitva a víztérbe
Csatornák átnyitva a víztérbe
 
Volkswagen Golf GTI motortuning, 5. kép - Catornák felhegesztve, polírozás előtt
Catornák felhegesztve, polírozás előtt
 
Volkswagen Golf GTI motortuning, 6. kép - Polírozott csatornák
Polírozott csatornák
 
Volkswagen Golf GTI motortuning, 7. kép - Blokk
Blokk
 
Volkswagen Golf GTI motortuning, 8. kép - Hajtókarok
Hajtókarok
 
Vissza: Referenciák