Gyakran felmerülő kérdés, hogy tudunk-e sperdifi-t felújítani.
Szerintem egyértelmű a válasz :-)
És tudunk speerdifi- t gyártani is.
De nézzük mi is ez a sper vagy speer difi és mire is kell.
Az alapvető probléma mindig akkor kezdődik, amikor kanyarodni kezdünk vagy különbözik a tapadás a két hajtott kerék között. Ilyenkor egy gyári difi ledifferál, vagyis csinálja amire kitalálták, megoldja a két kerék közti úthossz eltérésből adódó különbséget. ( a külső kerék nagyobb íven megy így több utat tesz meg, a belső kerék pedig kevesebbet így adódik a differencia amit ki kell egyenlíteni. Normál esetben :-)
Nos a Speer difi is többféle lehet és több megoldással csinálja ezt a feladatot, de alapvetően 2 működési elv van, Torzen (fogaskerekes) és lamellás difi, aztán itt is tovább lehet mazsolázni, hogy előfeszített-e vagy sem. Vagy csak nyomatékra zár, vagy motorfék üzemben is... Igen ez mind nagyon fontos dolog, ha az ember gyorsan akar menni és stabil tapadással bízni az autója és az aszfalt között.
Természetesen függ a választás a hajtás helyétől és a használni kívánt körülményektől... (első kerék hajtás autocross vagy hátsó kerék drift..)
Az alábbi fotók közt találsz mindenféle megoldást Auditól a Porsche sperdifi-ig.