Egy barátom keresett meg, hogy tönkre ment a Renault Laguna egr szelepe, amit ki is cserélt, de még mindig nem jó és valami furcsa hangja is van azóta a turbónak... Azt azért hozzá kell tennem, hogy Zoli kb 20 éve építi javítja nekem a turbókat, szóval ha valaki azt monjda, hogy furcsa hangja van akkor az Ő szavára tényleg oda kell figyelni...
Az egr fogaskereke lemorzsolódott... műanyag, bummm 197ekm...
De az új egr szelepet fel kell tanítani, de ahhoz kell egy hibamentes állapot... A koromszűrő pedig nem állt a helyzet magaslatán, szóval eltávolítás helyett csináltunk egy kényszerített regenerálást ami tökéletesen sikerült ( nyílván a rossz egr miatt ki tudja mióta nem tudott regenerálni)
Aztán elmentünk próbakörre és eltünt a furcsa hang :-)
Felálltunk a fékpadra 128 lóerő és 320Nm (+20Nm) a gyári igérethez képest...
Írtam rá egy optimalizálást, turbónyomás emelés nélkül főleg a rugalmasság javítása és a 7,8 literes fogyasztáscsökkentést szemelőtt tartva. Beleírtuk ami kb 45 perc után sikerült... A kretén csigazabálok, hogy lehessen a szoftverfrissítésért jó szervizdíjat számolni, raktak egy szivatást a rendszerbe... Csak 50 fokos víhőmérséklet alatt lehet beleírni a módosítást... Addig jót beszélgettünk.
150 lóerőt és 360Nm céloztunk meg... a chiptuning tökéletes lett :-) Ahol igazán jó lett az az alsó tartomány... 1500-1700 között +50Nm, amit azért érezni és gyakran használni is fog az ember. A végén megmutattam a szoftver ( módosításokat) Zolinak, műszaki ember lévén tetszett neki a hogyan és a miért. Szerintem így kerek a történet.
Biztosan 3x annyi munkát meg lehetett volna csinálni 5 óra alatt, de ez a hozzáállás mindig kifizetődőbb...