ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon
 
Vissza: Referenciák

Nissan Patrol 4.2TD motor optimalizálása fékpadon 2

Az első Nissan Patrol 4.2TD után jött a másik barát autója is..

Adott egy Nissan Patrol 4.2 diesel motor mely motortuningon illetve turbósításon esett át. Nem egy kimondott verseny motor, de lássuk mit lehet kezdeni vele.

A szívódízel gyárilag 100 lóerős és bivaly 264 Nm forgatónyomatékot tud...
A turbódízel gyárilag 125 lóerős és gigabivaly 330 Nm forgatónyomatékot tud 3600 ford/percnél...

Az előző munkából tanulva itt egy kicsit másmilyen adagoló került fel a motorra, viszont ebben nem volt intercooler...

A dolog érdekessége, hogy ez mégis sokkal brutálisabb lett.

0.5 bar nyomással 130 lóerőt és 420Nm mértünk füstölés nélkül.
A nyomás nem változott csak üzemanyagot kapott többet...
0.5 bar és kb 10%= 475Nm nyomaték

A további eredményeket láthatod a mérések alatt...

Sajnos nem tudunk teljes eredménnyel szolgálni, mert a fékpad nem tudta megfékezni az 500+ nyomatékot... egy dolog biztos bőven felette van és fordulaton, ahol már visszább esett a füstölés (üzemanyag mennyiség) ott 174 lóerőt tudtunk mérni. Volt is mosoly :-)

 
Nissan Patrol 4.2TD motor optimalizálása fékpadon 2, 1. kép - 1 beállítás 0.5Bar töltőnyomás
1 beállítás 0.5Bar töltőnyomás
 
Nissan Patrol 4.2TD motor optimalizálása fékpadon 2, 2. kép - 1 beállítás 0.5 Bar töltőnyomás
1 beállítás 0.5 Bar töltőnyomás
 
Nissan Patrol 4.2TD motor optimalizálása fékpadon 2, 3. kép - 2. beállítás 0.5 Bar turbónyomás, üzemanyag módosítás 2 (rosszabb mint volt)
2. beállítás 0.5 Bar turbónyomás, üzemanyag módosítás 2 (rosszabb mint volt)
 
Nissan Patrol 4.2TD motor optimalizálása fékpadon 2, 4. kép - 3 beállítás üzemanyag módosítás 3 ez eddig a legjobb 0.5 Bar nyomás mellett
3 beállítás üzemanyag módosítás 3 ez eddig a legjobb 0.5 Bar nyomás mellett
 
Nissan Patrol 4.2TD motor optimalizálása fékpadon 2, 5. kép - 3 beállítás 0.5 Bar üzemanyag módosítás 3
3 beállítás 0.5 Bar üzemanyag módosítás 3
 
Nissan Patrol 4.2TD motor optimalizálása fékpadon 2, 6. kép - Ennél a beállításnál már nem tudta a pad lefékezni a motort...Vagyis azért kisebb az alsó tartományban a nyomaték, mert nem nyomtam csak 1/3-ig a gázt (0.3bar töltőnyomást beállítva a gázpedállal)
Ennél a beállításnál már nem tudta a pad lefékezni a motort...Vagyis azért kisebb az alsó tartományban a nyomaték, mert nem nyomtam csak 1/3-ig a gázt (0.3bar töltőnyomást beállítva a gázpedállal)
 
Nissan Patrol 4.2TD motor optimalizálása fékpadon 2, 7. kép - Ennél a beállításnál már nem tudta a pad lefékezni a motort...Vagyis azért kisebb az alsó tartományban a nyomaték, mert nem nyomtam csak 1/3-ig a gázt (0.3bar töltőnyomást beállítva) A lóerő azért így is növekszik, szóval az optimalizálás eredményes
Ennél a beállításnál már nem tudta a pad lefékezni a motort...Vagyis azért kisebb az alsó tartományban a nyomaték, mert nem nyomtam csak 1/3-ig a gázt (0.3bar töltőnyomást beállítva) A lóerő azért így is növekszik, szóval az optimalizálás eredményes
 
Nissan Patrol 4.2TD motor optimalizálása fékpadon 2, 8. kép - 0.7 bar töltőnyomás
0.7 bar töltőnyomás
 
Nissan Patrol 4.2TD motor optimalizálása fékpadon 2, 9. kép - 0.7 bar töltőnyomás
0.7 bar töltőnyomás
 
Nissan Patrol 4.2TD motor optimalizálása fékpadon 2, 10. kép - 0.7 bar töltőnyomás üzemanyag finomítás
0.7 bar töltőnyomás üzemanyag finomítás
 
Nissan Patrol 4.2TD motor optimalizálása fékpadon 2, 11. kép - 0.7 bar töltőnyomás üzemanyag finomítás
0.7 bar töltőnyomás üzemanyag finomítás
 
Nissan Patrol 4.2TD motor optimalizálása fékpadon 2, 12. kép - utolsó beállítás
utolsó beállítás
 
Nissan Patrol 4.2TD motor optimalizálása fékpadon 2, 13. kép - Utolsó teljesítmény mérés eredménye: 1300 fordulatnál kb 550-570 Nm forgatónyomaték körül lehet... A lóerő 174 elég brutális eredmény
Utolsó teljesítmény mérés eredménye: 1300 fordulatnál kb 550-570 Nm forgatónyomaték körül lehet... A lóerő 174 elég brutális eredmény
 
Nissan Patrol 4.2TD motor optimalizálása fékpadon 2, 14. kép - Nissan Patrol 4.2 TD motortuning, optimalizálás intercooler nélküli eredmények
Nissan Patrol 4.2 TD motortuning, optimalizálás intercooler nélküli eredmények
 
Nissan Patrol 4.2TD motor optimalizálása fékpadon 2, 15. kép - Szép :-)
Szép :-)
 
Nissan Patrol 4.2TD motor optimalizálása fékpadon 2, 16. kép - Elég durván ki kellett kötni :-)
A mérés közben kb 10cm-t emelkedett a kocsi orra vagy a hátulja ült be?? nem is tudom :-)
Elég durván ki kellett kötni :-) A mérés közben kb 10cm-t emelkedett a kocsi orra vagy a hátulja ült be?? nem is tudom :-)
 
Vissza: Referenciák