A DSG váltóról
Adott egy mechanikus váltó szinkron gyűrűkkel, szinkrondobokkal: elvét tekintve teljesen úgy működik, mint egy manuális váltó.
Ám ez mégis automata és elektromos kapcsolású. Egyszerűen zseniális.
Úgy kapcsol a fokozatok között, hogy előkészíti a következő fokozatot és amikor vált, akkor csak a kuplungot kapcsolja. Így biztosan gyorsabb mindkettőnknél :-)
Ráadásul az eszköz tud 6.-ból akár 3.-ba kapcsolni amint padlóig nyomod a gázt.
Ezekhez tudunk emelt fordulatú rajtprogramot, váltási fordulatszámokat és nyomatéklimitereket programozni.
DQ200, DQ250, DQ500 benzin-dízel vagy dízel-benzin átprogramozását is, sokan már tudják, hogy ugyan egyik váltó felmegy a másik helyére, de mivel az áttétele nem egyezik meg, így nem tud átszoftverezés nélkül működni a rendszer, se a tempomat, se a gázfröccsös visszaváltás nem lesz. Nem beszélve arról a buta helyzetről, hogy a dízel szoftveres DSG váltó 4500rpm-nél tovább vált és az 1.8t, 2.0 tfsi, 2.5 tfsi, R32 turbó esetén még csak onnan kezdődne az élvezet!!
Az ilyen jellegű munkákra is van megoldásunk.