Régóta tudják sokan, hogy szívó motorokat a legnehezebb chiptuningolni és itt érik a legnagyobb csalódások az embert.... Ezért kell fékpadon optimalizálni és használni a benzin levegő keverék méréséhez a szélessávú lambdaszondát... Nem győzöm hangsúlyozni, hogy asztalon nem lehet chiptuningolni benzines motort és a csalódások zöme ebből fakad...
A BMW E30 318is típusa egy általunk nagyon kedvelt és szeretett rendszere, remekül emulálható és a chiptuning valódi eredményeket hoz az amúgy sem rosszul sikerült motoron.
Ez az autó egy módosított szívó vezérműtengellyel érkezett.Sajnos a motortuning ezzel az árva vezérműtengellyel be is fejeződött.. A tengelyről semmilyen információval nem rendelkeztünk, így a fokolás pontosságában csak reménykedni tudtunk..
Az eredmények: 138 lóerő és 174 Nm volt a kiinduló teljesítmény adatok.
A motor optimalizálás chiptuning 147.5 lóerő és 189.2 Nm-t eredményezett.
A fordulatszám tiltását 7200-as fordulatszámra emeltük.
Érdemes megnézni alaposan a két görbét 4300 fordulatszámnál...
A gyári állapotban 160 Nm volt.
A helyes keverék és előgyújtásnak köszönhetően ez közel 190Nm lett!
Ezt a +30Nm-t azért mindenki megérzi!! :-)