ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon
 
Vissza: Referenciák

Alfa Romeo 147 1.9 JTD chiptuning előtt javítás

Alfa Romeo 147 1.9 JTD chiptuning előtt javítás

Vannak estek és autók, melyeket állapotuk miatt nem vállaljuk el a chiptuning és teljesítmény növelését.

Volt már, hogy beképzelt bunkónak kiáltottak ki, amiért nem vállaltam egy autó chiptuningját. Az ügyfél nagy duzzogva elment, aztán egy héttel később visszahívott, hogy mennyire igazam volt... Ha hallgatott volna rám megspórolt volna egy motorcserét...

Én nem vagyok híve a mindent az ügyfélért elvnek. Szerintem a felelősség az enyém, elvégre azért hozzák hozzám az autójuk, hogy szakértő kezek módosítsák, optimalizálják, tuningolják az autójuk. 

És ha ez rövidtávon mégis az én káromra megy, mégsem ez a legnagyobb probléma.

Az sokkal nagyobb kárt okoz, amikor xyz tuningmester megcsippeli az autót aztán amikor szétesik a motor, akkor megvonja a vállát és azt mondja: Mit akar? Használt autó és különben is tönkre ment volna tuning nélkül is.

Az utóbbiban igaza van... sajnos semmi sem tart örökké, DE

Az a chiptuning készítőjének a felelőssége, hogy tájékoztassa a kockázatokról, futásteljesítményéről és a motor jelenlegi állapotáról. Mint ahogy az is, hogy hétköznapi ember számára is érthető nyelvre lefordítsa, hogy mit, miért és hogyan csinál. Ha valaki azzal jön, hogy a külföldi megbízható partner chiptuning tartalma és hogy ez ennyi és annyi lóerő viszont nem tudja elmondani, hogy mitől, akkor nyugodtan forduljunk meg és hagyjuk faképnél az illetőt...

Nem veszítünk semmit... ha az illető ért hozzá és belekérdezünk érezni fogjuk, hogy tudja-e amit csinál vagy sem.

Nekem nem minden a pénz... van aki csak a mennyiségre utazik... Engem a minőség jobban érdekel, elvégre pont ezért kezdtem el ezzel foglalkozni 98-ban.

Kicsit elkanyarodtam :-)

Szóval vannak azok az ügyfelek, akik megértik, hogy amire vágynak ahhoz néha több kell a kuruzslásnál.

Az Alfa Romeo 147 1.9 JTD egy jó motor, de sajnos az egr szelep és a szívócső perdület csappantyúi elég gyakran meghibásodnak...

Javítottunk már olyat is, amikor az egyik ilyen leszakadt szelep (kis réz lemezke lsd fotó) beszorult a kipufogó szelep közé... Gyakorlatilag abban a hengerben nem volt kompresszió, ami indítózás közben szakavatott fülnek azonnal feltűnt, de amint beindult csupán annyi volt észrevehető, hogy nagy a járásegyenletesség javítására vonatkozó befecskendezési korrekciós érték, mire először elküldték injektor javításra és mivel utána is megmaradt a hiba és a fekete füstölés terhelésen, így minket kerestek fel, hogy biztosan rossz chiptuning van az autón és javítsuk ki vagy állítsuk vissza eredetire.

Ezek a motorok találhatók az Alfa, Fiat, Lancia, Opel, Saab, és még a Suzuki diesel verzióiban is. Én ezeket diagnosztikával kezdem, aztán jöhet az EGR endoszkópos vizsgálata és lásd fotók... Volt benne korom gazdagon...

Szóval nem eszetlenül fel kell húzni a turbónyomást és az üzemanyagot, hanem gondoskodni kell róla, hogy legalább a gyári eredeti állapotot tudja mechanikusan a motor..

Utána persze jöhet egy kis chiptuning :-) 
 
Alfa Romeo 147 1.9 JTD chiptuning előtt javítás , 1. kép - Alfa Romeo szívócső és javítása
Alfa Romeo szívócső és javítása
 
Alfa Romeo 147 1.9 JTD chiptuning előtt javítás , 2. kép - Alfa Romeo 147 chiptuning előtti javítás
Alfa Romeo 147 chiptuning előtti javítás
 
Alfa Romeo 147 1.9 JTD chiptuning előtt javítás , 3. kép - Alfa Romeo 147 chiptuning előtti javítás, sajnos elég nagy szívás, mert még a nagynyomásu pumpát is le kell szedni, és meg kell bontani a vezérlést is...
Alfa Romeo 147 chiptuning előtti javítás, sajnos elég nagy szívás, mert még a nagynyomásu pumpát is le kell szedni, és meg kell bontani a vezérlést is...
 
Alfa Romeo 147 1.9 JTD chiptuning előtt javítás , 4. kép - Alfa Romeo 147 chiptuning előtti javítás után... Így már be fog férni a levegő :-)
Alfa Romeo 147 chiptuning előtti javítás után... Így már be fog férni a levegő :-)
 
Alfa Romeo 147 1.9 JTD chiptuning előtt javítás , 5. kép - A kis réz lemezke zárja le a szögletes furatot a szívócsőben, ezzel javítva a kis fordulatú feltöltését a motornak... Persze ezt a fejlesztők mondják... Az első generációsban nem volt ilyen baromság és tökéletesen működött úgy is :-)

Ez a darabka hullik bele a motorba és persze az őt rögzítő szegecsek is...
Nem nehéz elképzelni, hogyha szerencsénk van és nem záródik a szelepülék közé, akkor is 10000% hogy a turbó kipufogó turbinájának és a változó geometriában biztosan kárt fog okozni az a kis szegecs, ami mégis kijutott a kipufogó szelepen... :-(
A kis réz lemezke zárja le a szögletes furatot a szívócsőben, ezzel javítva a kis fordulatú feltöltését a motornak... Persze ezt a fejlesztők mondják... Az első generációsban nem volt ilyen baromság és tökéletesen működött úgy is :-) Ez a darabka hullik bele a motorba és persze az őt rögzítő szegecsek is... Nem nehéz elképzelni, hogyha szerencsénk van és nem záródik a szelepülék közé, akkor is 10000% hogy a turbó kipufogó turbinájának és a változó geometriában biztosan kárt fog okozni az a kis szegecs, ami mégis kijutott a kipufogó szelepen... :-(
 
Vissza: Referenciák