ProTechnic Motorsport Kft. - Chiptuning és Motoroptimalizálás teljesítménymérő padon
 
Vissza a kérdésekhez

chiptuning és/vagy motoroptimalizálás

(2017. Március 09.)

Kérdés:

Tisztelt Protechnic,
Több helyen találkoztam a chiptuning és/vagy motoroptimalizálás kifejezéssel az oldalukon...
Arra lennék kíváncsi, hogy ez valójában mit takar??! Mert nekem mint informatikus ez az and/or kapcsolat annyit jelen vagy (chiptuning és motoroptimalizálás egyben) vagy (csak chiptuning) vagy (csak motorpotimalizálás). A "csak" kifejezést nem a munkájára értem.

Szóval szerintem 3 különálló dologról (programról) beszélünk!

Jól értem???

Válasz:

Üdvözlöm,

Jó a kérdés és a válaszom igen! Ez 3 külön kategória, de gyakorlatilag összeolvasztható...

Mivel a jellegmezők és karakterisztikák módosítását én végzem és nem veszem a valamilyen fileservice gurunak kikiáltott valakitől, így gyakorlatilag bármilyen motorkarakterisztikát beállíthatok, persze a motor mechanikai jellemzőit figyelembe véve.
Vagyis hiába írok egy nyomaték limiter 600Nm-re, ha az a kis 1.6 hdi csak 360-at tud, attól még nem lesz 600, mert én azt írom...

Viszont a gázpedál állásához hozzá lehet rendelni az elvárt nyomaték értékét és így nyílik lehetőség az optimalizálás és/vagy chiptuning beállítására.

Optimalizálás: csak annyi a nyomatéktöbblet ami rugalmasabbá teszi a motort és csökkenti a fogyasztást (nem feltétlen éri el a chiptuningban leírt nyomaték és teljesítmény maximumot)
Chiptuning: A motor rejtet tartalékait kihozza hosszútávú használat esetén sem károsítva azt. Érzékeny gázpedál, intenzív nyomaték növekedés, elnyújtott nyomatékgörbe... Főleg az érzés, mintsem a fogyasztás a cél...

Hibrid: Motoroptimalizálás és chiptuning egyben: A gázpedál 2/3 részéig optimalizálás, de a padlógáz esetén tudja az autó a chiptuningban elvárt maximális nyomatékot és teljesítményt.

Szóval így van 3 fajta program.

Csak érteni kell hozzá :-)

Vissza a kérdésekhez