(2015. Január 20.)
Üdvözlöm!
Érdeklödnék,hogy a volvo D5 motornál mi a külömbség,a 163HP és a 185HP motor között.Szabad-e 400000 km-es motorral xc90-est vásárolni.Köszönettel várom válaszát: Molnár István
Üdv István
Nos mechanikailag nincs különbség, de van olyan verzió melyen nagyobb turbó van, de a motortest-motorblokk egyforma és megegyezik a legújabb biturbó 210lóerős verzióval..
A motor remek mérnöki munka eredménye. Az alu blokk vas hüvelyekkel és Nicasil kopásálló bevonattal, ami rendkívül kopásállóvá teszi a motort... Tuningoltunk már 400eKm feletti futásteljesítmény után is.
A típushiba, hogy ez a kopásálló bevonat miatt nem lehet felfúrni és nem gyártanak emiatt túl méretes dugattyút sem...
Amit a gyár ugyan pontosan tud és megmond azzal nem is lenne baj, ha betartanák... A hosszbordás szíj feszítő csapágy automata rugós karját együtt kell cserélni minden esetben a hosszbordás szíjjal. Azt hiszem 60 eKm-enként.
Amennyiben nem úgy befelé leugrik a 6pk szíj... leszakad egy csík belőle, ami beugrik a vezérmű szíj alá és máris kuka az összes szelep :-(
De hiszen ezt előre megmondják, hogy cserélni kell!!!
400 körül szokott az automata váltóval is gond lenni, de fel lehet újítani. Akár csak a hátsó differenciál művet.
Nagy ritkán előfordul injektor hiba, ezt is észre lehet venni, hacsak nem vagyunk elvarázsolva és nem vesszük észere a motor elgyengülését és bődületes fehér füstfelhőt magunk mögött, ja és persze úgy csörög ilyenkor a motor, hogy elképesztő..
Persze van olyan idióta aki idézem "azt hittem csak dugulása van ezért padlóig nyomtam a gázt, erre ez a szar tönkrement... " Amikor megragad egy injector, persze ennek is van előjele, hogy kipufog-kitrüszköl az injektor alatti réz tömítő karika mellett a kipufogógáz, ezt is hallani illetve érezni lehet.
Ha ugyanis a tömítés nem tömít, akkor a kiáramló forró égéstermék túlhevíti az injektort ami persze nyitott állapotában megszorul és mivel a közös nyomócsőben mindig van üzemanyag, így folyamatosan addig fecskendez, illetve lángvágózik, míg ki nem lyukad a dugattyú..
Szóval ilyenkor illik elvenni a gázt és leállítani a motort...
A részecskeszűrője semmiben sem tér el a többi típustól :-) EGR hiba nem jellemző...
Remek tuning alany, zseniális megoldásokkal..
Egy kis kedvcsináló http://protechnic.hu/chiptuning/Volvo_S60_2.4_D5_chiptuning_dpf_kikapcsolas_teljesitmenymeres/
Üdv Csaba Péter